OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Vill du vara med och utvecklas med oss i ett spännande och framåt företag?
Arbetsbeskrivning
Som företagssköterska hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Du är en resurs i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.
Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar,
- hälsoprofilbedömningar,
- stöd i rehabiliteringsarbete och utbildningsinsatser,
- stöd och rådgivare till chefer och kundanställda i hälso- och arbetsmiljöfrågor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är sjuksköterska, gärna med distriktssköterske- och/eller företagssköterskeutbildning. Erfarenhet av företagshälsa och rehabilitering/rehabkoordination är meriterande.
Du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta kundorienterat, på ett konsultativt sätt, och ha lätt för att skapa relationer. Du är självgående och tycker om att arbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, sjukgymnast/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Hos oss får du ett utvecklande arbete i ett företag med stor tillväxtkraft i branschen. Din arbetsplats blir på vår enhet i Varberg men uppdrag kan förekomma även på övriga enheter i området och till viss del ute hos våra kunder. Vi arbetar gentemot olika kundföretag i varierande branscher. Våra arbetstider är dagtid, vardagar.
Tjänstgöringsgrad: 80% (kan diskuteras). Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Vill Du veta mer kontakta:
Hälsocenterchef Anna Fors, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/381175/edit/tab:1/mailto:.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2021-03-15
Vi är medlemmar i Almega med kollektivavtal med Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.