OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Beskrivning
Som företagssköterska/sjuksköterska på Avonova är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Du agerar stöd och rådgivare i hälso- och arbetsmiljöfrågor till chefer och anställda i våra kundföretag med ansvar för planering och genomförande av insatser hos våra kunder.
Du ingår i ett team av professionella konsulter med medicinsk, teknisk, psykosocial, organisatorisk och administrativ kompetens och du ska samtidigt tycka om att arbeta självständigt.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
- Lagstadgade och allmänna hälsoundersökningar
- Hälsoprofilbedömningar
- Vaccinationer
- Koordinera och samordna rehabiliteringsarbete och utbildningsinsatser
- Kundansvarig för vissa kundföretag
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad företagssköterska eller leg. sjuksköterska, gärna med erfarenhet av företagshälsa. Du har ett affärsmässigt och konsultativt förhållningssätt med fokus på kundvärde och kundnöjdhet i en säljande organisation. Vidare har du har ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö. Du som vill arbeta och utvecklas med oss ska tycka om att arbeta konsultativt och ha lätt för att skapa relationer. Du är trygg och stabil samt självgående och tycker om att samarbeta i team med andra yrkeskategorier såsom andra sköterskor, läkare, fysioterapeut/ergonom, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör och administratör. Erfarenhet av rehabkoordinering är meriterande.
Vi ser gärna att du är bekväm med att arbeta i privat verksamhet och har ett affärsmässigt förhållningssätt i din professionella roll. Du är strukturerad och har god IT-kunskap och erfarenhet av Office-paketet är en förutsättning för att kunna arbeta hos oss. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag med stor förändringsvilja och potential. Dagens Avonova befinner sig i ett spännande utvecklingsskede och med ett stort fokus på expansion i Sverige. Hos oss får du vara med och påverka och göra skillnad i människors liv. Du får frihet, stöd och möjlighet till utveckling. Självklart omfattas din anställning hos Avonova av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi vill att du ska må bra och trivas och erbjuder därför friskvårdsbidrag och företagshälsovård.
Körkort och tillgång till egen bil är nödvändigt då det kan förekomma resor i tjänsten. Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev snarast möjligt. Intervjuer påbörjas efter semesterperioden och tjänsten tillträds 8 januari 2024 eller enligt överenskommelse. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Samka Olsson, samka.olsson@avonova.se eller områdeschef Marina Wallgren, marina.wallgren@avonova.se
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.