OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.
Är du vår nya medarbetare inom strategiimplementering och transformation?
Brinner du för ESG-frågor och vill göra skillnad för utveckling och effektivitet framåt? Då kan det vara dig vi söker för rollen som medarbetare inom strategiimplementering och transformation. I rollen kommer du att arbeta med transformationsprocesser genom att implementera företagets strategier. Du kommer att arbeta nära ledningen och rapportera direkt till vår koncern-VD. Arbetet kommer ske i olika projekt på koncernledningsnivå och du kommer arbeta med allt från projektens förberedelse till utförande vilket kräver analys under resans gång. Du kommer att ha en koordinerande roll där du ansvarar för att driva projekten framåt. Avonova ägs av Norvestor och för den som vill bygga karriären vidare hos Avonova eller i annan Private Equity-miljö är rollen en språngbräda genom möjlighet att bygga värdefulla erfarenheter och utvecklas framåt. I rollen finns möjlighet till placering i Stockholm, Larvik eller Oslo.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss.
Arbetsuppgifter
Du kommer i alla arbetsuppgifter jobba ihop med VD och andra i koncernledningen. I rollen kommer dina uppgifter bland annat inkludera att:
- Implementera strategier som är ekonomiskt, kommersiellt, miljömässigt och socialt hållbara.
- Identifiera problem, föreslå lösningar och underlätta kommunikation relaterade till transformationsprojekt.
- Strukturera, facilitera och leda transformationsprojekt och implementering.
- Utarbeta mål och tidplaner.
- Hantera uppföljning och rapportering.
- Stötta ledning med rådgivning under bolagsprojekt.
Önskade kvalifikationer/kompetens
- Ett krav för tjänsten är en kandidatexamen och gärna en masterexamen, inom ekonomi, finans, industriell ekonomi, management eller liknande.
- Minst 2 års erfarenhet av arbete i en liknande roll med praktisk erfarenhet av att implementera strategi.
- God vana av arbete i Microsoft Office-paketet, framförallt i Excel.
- Starkt intresse för arbete med ESG.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- Det är meriterande om du har god kunskap i norska.
Som person är du strukturerad och flexibel. Du är analytisk, initiativtagande och har en god förmåga att kommunicera lösningar på problem. Du trivs som organisatör och med arbete i breda kontaktytor.
Vi har kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning.
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Vill du veta mer kontakta koncern-VD Jonas Arlebäck på mejladress jonas.arleback@avonova.se eller HR-chef Marie Tiger på mejladress marie.tiger@avonova.se
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.