OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team.
Vill du vara med och utvecklas med oss i ett spännande och framåt företag?
Som leg psykolog/beteendevetare hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta kundorienterat, vara affärsmässig, ha egen drivkraft och tycka om att arbeta i team. Du har ett genuint intresse för människor och deras hälsa och arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder. Du är målmedveten, initiativrik, nyfiken samt affärsinriktad med lösningsfokus. Du är öppen, ser möjligheter och har förmågan att se människors potential snarare än att söka "det sjuka". Du fungerar som konsult åt våra kundföretag i psykosociala arbetsmiljö- och hälsofrågor. Arbetsområdet omfattar grupp- och organisationsutveckling, stress- och konflikthantering, kris- och stödsamtal enskilt och i grupp, handledning av chefer och medarbetare, medverkan vid rehabiliterings-utredningar och arbetsförmågebedömningar samt arbetsmiljöutbildning. Du håller också själv i en del utbildningar och föreläsningar på uppdrag av kunden.
Du har ett hälsofrämjande synsätt och är leg psykolog eller beteendevetare med några års bred yrkeserfarenhet. Det är meriterande med KBT-utbildning och att du har erfarenhet av psykologiska testmetoder samt kvalificerade bedömningar i rehabiliterings- och arbetsförmågeutredningar. Erfarenhet från företagshälsa, handledning/coaching och att arbeta med ledarskaps- och organisationsutveckling är en merit. Vi ser gärna att du har ett intresse och erfarenhet av att hålla egna utbildningar och föreläsningar. Du är trygg i din yrkesroll, lyhörd, entusiastisk, flexibel, smidig och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och är en god organisatör. Du har goda IT-kunskaper.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med ett kompetent och positivt gäng kollegor. Din arbetsplats blir i första hand i Halmstad och Hylte men arbete på annan ort kan också förekomma. Vi erbjuder dig stora möjligheter till utveckling inom din profession och i företagshälsa samt många intressanta och trevliga kunder!
Tjänstgöringsgrad: 80 - 100%.
Placering: Halmstad och Hylte
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Körkort och tillgång till egen bil är ett krav.
Vill Du veta mer kontakta: Hälsocenterchef Tina Sommer Mäkinen, 010-252 66 95, https://avonova.varbi.com/center/tool/position/new/edit/mailto:
Välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt, dock senast 2020-03-15.
Vi har kollektivavtal mellan Almega, Vårdföretagarna, Vårdförbundet, LSR, Läkarförbundet och Vision.
Om Avonova
Vi är övertygade om att hälsoarbete lönar sig. Att välmående medarbetare i hållbara organisationer leder till ökad lönsamhet och ett tryggare arbetsliv. Det tjänar hela samhället på. Våra 700 experter stöttar varje dag små företag och stora organisationer att förebygga ohälsa och utveckla hållbar hälsa.
Våra ledord är dialog, helhet och hållbar. Det är ord som präglar både hur vi jobbar internt som vårt arbete mot kund.