OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Det som förenar oss är vår drivkraft: Att skapa hållbara arbetsliv. Vill du också göra arbetsplatser lite mer säkra, mer hållbara och de som arbetar där lite friskare? Då är du varmt välkommen att bli en del av vårt team.
Vill du vara med och utvecklas med oss i ett spännande och framåt företag?
Som leg psykolog/beteendevetare hos oss är du utifrån din profession ett stöd åt såväl företagsledningar, chefer, kontaktpersoner och medarbetare.
Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta kundorienterat, vara affärsmässig, ha egen drivkraft och tycka om att arbeta i team. Du har ett genuint intresse för människor och deras hälsa och arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta tillsammans med andra i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder. Du är målmedveten, initiativrik, nyfiken samt affärsinriktad med lösningsfokus. Du är öppen, ser möjligheter och har förmågan att se människors potential snarare än att söka "det sjuka". Du fungerar som konsult åt våra kundföretag i psykosociala arbetsmiljö- och hälsofrågor. Arbetsområdet omfattar bla stödsamtal enskilt och i grupp, handledning av chefer och medarbetare, medverkan vid rehabiliteringsutredningar och arbetsförmågebedömningar, utbildningar och föreläsningar på uppdrag av kunden.
Du har ett hälsofrämjande synsätt och är leg psykolog, leg psykoterapeut eller beteendevetare med några års bred yrkeserfarenhet. Det är meriterande med erfarenhet från företagshälsa, av psykologiska testmetoder samt kvalificerade bedömningar i rehabiliterings- och arbetsförmågeutredningar. Du är trygg i din yrkesroll, lyhörd, entusiastisk, flexibel, smidig och har god samarbetsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och är en god organisatör. Du har goda IT-kunskaper.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som växer och utvecklas, tillsammans med ca 30 st kompetenta kollegor. Din arbetsplats är Klara Starnd 90 C men arbete på annan enhet och ute hos kund kan också förekomma. Vi erbjuder dig stora möjligheter till utveckling inom din profession och i företagshälsa samt många intressanta och trevliga kunder!
Tjänstgöringsgrad: 100% eller enligt överenskommelse.
Placering: Stockholm/Klara Strand 90 C
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning under 6 månader.
Arbete på andra enheter förekommer
Meriterande är: Utbildning i Kris-och konflikthantering
Vill Du veta mer kontakta: Hälsocenterchef Magnus Bergstrand , tel 010-252 61 71, mail; https://avonova.varbi.com/center/tool/position/373322/edit/tab:1/mailto:
Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt dock senast 2021-01-10.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Om Avonova
Vi är övertygade om att hälsoarbete lönar sig. Att välmående medarbetare i hållbara organisationer leder till ökad lönsamhet och ett tryggare arbetsliv. Det tjänar hela samhället på. Våra 700 experter stöttar varje dag små företag och stora organisationer att förebygga ohälsa och utveckla hållbar hälsa.
Våra ledord är dialog, helhet och hållbar. Det är ord som präglar både hur vi jobbar internt och i vårt arbete mot kund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jönsson
073-33 40 371