OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Avonova Solutions tillhör Avonova-koncernen och erbjuder digitala lösningar inom arbetsmiljöfrågor för mindre företag.
Är du intresserad av att lära dig mer om försäljning och kundrelationer? Vi är ett företag i stark tillväxt och därmed finns det goda möligheter till att påverka organisationen och vidareutveckla dig själv. Vi söker en Customer Success Manager som kan stärka våra kundrelationer genom att säkra en optimal onboarding av nya kunder. Du blir kundens första kontaktperson kopplad till leveransen av våra tjänster, och du är därför en viktig representant som ska sätta nivån för vidare samarbete! Som Customer Success Manager ska du känna till innehållet i avtalet och en viktig del i rollen är att samarbeta tätt med leveransteamet och kundcentret för att följa upp kunden på bästa sätt.
Vi letar efter dig som aktivt söker efter utmaningar och är genuint intresserad av kundförhållanden. I vår kultur värdesätter vi drivkraft och positiv attityd och egenskapen att identifiera hur du och andra kan jobba smartare och mer effektivt. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Säkra en smidig onboarding av nya kunder genom proaktiv kontakt
- Anpassning av programvara för nya kunder
- Skapa goda kundrelationer
- Administrera utskick av kundbrev
- Identifiera nya områden och kunna sätta det i kontext för nyförsäljning/merförsäljning på existerande kundportfölj
- Rapportera/informera internt om kontraktsportföljen
- Bidra till förbättring/effektivisering av driftsmodellen
Du blir en del av en arbetsmiljö med framtidsfokus och utvecklingsmöjligheter. Vi förväntar oss att du är en god relationsbyggare och har lätt för att ta initiativ. Du kommer gå i fronten inom ditt ansvarsområde och vara en naturlig ”go to” person.
Personliga egenskaper – eller – lite om dig
För oss är det viktigt att du
- Är målinriktad, strukturerad, resultatorienterad och villig att ta ansvar
- Är öppen, ärlig och tydlig i kontakt med kollegor, partners och kunder
- Har en god samarbets-, kommunikationsförmåga
- Kan prioritera i en hektisk vardag
- Har intresse för kompetensutveckling
- Är en lagspelare som fungerar bra i team och nätverk
- Är initiativrik, beslutsam och serviceminded
Kompetenskrav
- God generell IT-kunskap
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
- Van att använda telefon och dator som arbetsverktyg
Då detta är en relativt ny avdelning önskar vi att du bor i Göteborg så att du kan vara på plats på kontoret varje dag för att bidra till att skapa en bra arbetsmiljö och bygga kultur. Vi håller till på Mölndalsvägen 95.
Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no / +47 97726208.
Utdrag ur belastningsregistret kommer att ske i samband med anställning.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.