OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag
Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling.
Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor. Avonova Solutions tillhör Avonova-koncernen och erbjuder digitala lösningar inom arbetsmiljöfrågor för mindre företag.
Vi tror starkt på kraften i människan och är stolta över att leda vägen till ett hållbart arbetsliv, varje dag. Läs mer på www.avonova.se
Vi söker dig som har erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete, ett intresse för personlig hälsa och för 24-timmars människan. Som SAM-rådgivare har du uppföljnings- och leveransansvar mot kunder till vår produkt Avonova Assist. Avonova Assist är en innovativ lösning som bidrar till professionella arbetsgivare, mer engagerade medarbetare, lägre sjukfrånvaro och full kontroll över dokumentation i förhållande till lagstiftning. Vår produkt är baserad på ett egenutvecklat digitalt internkontroll- och HR-system samt ett antal tjänster inom HR, hälsa och SAM-arbete. Alla företag har unika utmaningar, egna behov och mål och påverkas av lagen på olika sätt. Våra leveranser har därför alltid kunden som utgångspunkt. Med vårt mål om friskare medarbetare kommer vi tillsammans att bidra till ökad produktivitet och stärkt ekonomi för företag, bättre hälsa och förbättrad livskvalitet för individen samt minskade hälsoköer och sparade medel för samhället.
Vi växer snabbt och söker därför en SAM-rådgivare som ska arbeta mot vår kundbas, med arbetsplats i Göteborg. Som SAM-rådgivare hos oss har du möjlighet att skapa värde för människor och företag genom att vara en skicklig rådgivare och bygga goda relationer antingen via telefon eller video. Vi arbetar uteslutande med befintliga kunder.
Din profil
- Social med god kommunikations- och samarbetsförmåga
- Du drivs av goda värderingar och är en lagspelare
- Du är bra på att bygga relationer och skapa förtroende genom goda råd till våra kunder
- Du är lösningsorienterad med en hög arbetsmoral
- Har lätt för att lära
- Förmåga att arbeta systematiskt och målmedvetet
- Självgående och proaktiv när det gäller att identifiera förbättringsområden internt och externt
- Du har erfarenhet av att använda olika datorsystem och trivs med Teams som arbetsredskap
Kvalifikationer
- Erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete
- Behärskar svenska språket flytande i tal och skrift
- Behärskar engelska bra i tal och skrift
- God teknisk förståelse i allmänhet
- God kompetens inom MS Office och användning av CRM-system
Meriterande
- Relevant SAM-utbildning
- Tidigare erfarenhet av kunduppföljning per telefon/video
- Kunskap och erfarenhet av handledning och undervisning
- Skyddsombud
- Utbildad inom hälsa, PT
- Branschkännedom om byggyrken
Vi erbjuder
- Heltidstjänst med arbetstid 8-17
- Möjlighet att styra din egen vardag
- Fördjupad utbildning och vägledning i att arbeta med ett erkänt och starkt varumärke
- Möjlighet till vidareutveckling
- En ambitiös och stabil arbetsgivare med långsiktiga mål
Ansökan
Vi rekryterar löpande så vi ber dig inkomma med personligt brev och CV så snart som möjligt. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Marius Haugerud Karlsen på marius.karlsen@avonova.no, +47 97726208.
Vi är medlemmar i Almega Vårdföretagarna med kollektivavtal med Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.