OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Som Avropskoordinator arbetar du självständigt med att handlägga inkomna publika avrop från koncernens största offentliga ramavtal och säkerställer att de dirigeras till rätt person internt inom Randstad. I arbetet ingår även registrering och dokumentering kring avropen, att kvalitetssäkra avropen inför inlämning och att följa upp vid tilldelning - du är med andra ord involverad i hela avropsprocessen. Vi letar efter dig som älskar administrativt arbete och som trivs med att vara spindeln i nätet – allt för att säkerställa att varje avrop hanteras i världsklass!
I rollen som Avropskoordinator tillhör du och jobbar i ett nära samarbete med Randstads Bid team som är placerad på koncernnivå, vilket gör att du får en helhetsbild av och samverkar med hela organisationen. Bid team arbetar i huvudsak med Randstads stora upphandlingar och förhandlingar av avtal inom både privat och offentlig sektor. Teamet utgår idag från Stockholm och Göteborg och du kommer i denna tjänst utgå från vårt kontor i Stockholm
Vi ger dig möjlighet till en ny karriär på världens största HR service företag och kommer att investera i att lära dig det du behöver kunna i rollen. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning.
Varmt välkommen till oss på Randstad!
Placering och omfattning:
Du kommer i denna roll vara placerad på vårt fina huvudkontor i Solna. Rollen omfattar en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning på sex månader.
Ansökan:
Välkommen in med din ansökan, senast 2023-02-06. Observera att vi tillämpar löpande urval, tjänsten kan därför komma att bli tillsatt före sista ansökningsdag.
För information:
För frågor rörande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef Caroline Alm via: caroline.alm@randstad.se
För frågor som rör rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Talent Recruiter Andreas Berglund via: andreas.x.berglund@randstad.se
Ansvarsområden
Arbetsuppgifter i urval:
● Hantera och koordinera publika avrop från Randstads offentliga ramavtalskunder.
● Registrera och följa upp avropen i Lime CRM.
● Ta fram och sammanställa statistik.
● Besvara enklare avtalsfrågor i ramavtalen.
● Dirigera avrop till konsultchefer och rekryterare inom organisationen nationellt samt säkerställa att deadline följs för respektive avrop.
● Kvalitetssäkra avrop innan inlämning.
Kvalifikationer
Kvalifikationer:
● Du har en avslutad gymnasial utbildning. Det ses som meriterande ifall du har eftergymnasial utbildning inom administration och/eller upphandling.
● Det är ett krav att du har praktisk erfarenhet av administrativt arbete.
● Du har goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel, samt lätt att sätta dig in i nya system.
● Då vi jobbar i en global organisation behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska och välutvecklad förmåga att uttrycka dig i skrift på båda språken.
Personliga egenskaper:
Du är van vid att arbeta självständigt och är inte rädd för att ställa krav mot organisationen internt. Du arbetar noggrant och strukturerat och har en känsla för detaljer. Du är en flexibel lagspelare och ser samverkan och teamarbete som en naturlig del av ditt arbete. Du är även konsultativ, hjälpsam och lösningsorienterad och ser eventuella hinder som en utmaning snarare än ett problem!
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044