OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AVS är en komplett partner inom ljud- och bildprodukter med ett brett sortiment som innehåller allt från projektorer till videokommunikation, presentationslösningar och avancerade ljudsystem.
AVS har etablerat sig som en av de större professionella aktörerna i Sverige inom området för audiovisuell kommunikation. Bland kunderna finns organisationer och företag i privata näringslivet såväl som inom offentliga sektorn. AVS arbetar inte mot konsument. AVS har huvudkontor i Malmö med filialkontor i Stockholm och Göteborg.
Företaget har högsta kreditvärdighet (AAA) enligt Soliditet och är certifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001. Se företagets hemsida för mer information: https://avs.se
Befattningen
AVS behöver nu förstärka organisationen med en servicehandläggare till kontoret i Järfälla. Du handlägger serviceärenden främst i ärendehanteringssystemet Zendesk men tar även emot serviceanmälan via telefon.
Du ska kunna utföra enklare felsökning per telefon för att se om det kan vara något handhavandefel som kan åtgärdas direkt genom att ställa pedagogiska frågor till kund.
I annat fall ska ärendet registreras som en serviceorder via ärendesystemet Zendesk med uppgifter om vad som behöver felsökas, repareras eller om produkt skall bytas ut och om garanti eller serviceavtal finns.
Service-ordern skickar du sedan vidare till projektkoordinatorn som bokar in en tekniker för service eller installationsbesök, i samråd med kund.
Service-ordern hanteras slutligen i affärssystemet Pyramid i vilket vi rapporterar och fakturerar ordern för avslut.
Du blir en viktig del av kundservicegruppen, som idag är 7 personer, varav de flesta i Malmö. Som ny på företaget får du en introduktionsutbildning.
Placering är AVS regionkontor på Skarprättarvägen 7 i Järfälla. Arbetstider 8–17 med viss flexmöjlighet.
Kandidaten
För att lyckas i denna roll har du förmodligen en Gymnasial IT utbildning eller motsvarande intresse samt några års praktisk erfarenhet av AV/IT-produkter.
Som person är du lugn och noggrann och har övergripande teknisk kunskap för att kunna lösa teknikrelaterade problem och pedagogik för att göra felsökning per telefon. Du har erfarenhet av affärs och ärendehanteringssystem samt kommunicerar obehindrat på svenska i både tal och skrift. Du behärskar MS Officepaketet och Outlook.
Kunderna ser dig som en klippa som löser problem och ger mervärde.
Viktigast är ditt stora intresse inom området och viljan att kvalitetsmässigt hantera serviceärenden. Du behöver en bra social kompetens för att kommunicera med kund samt samarbeta mycket nära med projektkoordinator som bokar in tekniker för besök hos kund.
Du arbetar förmodligen idag som säljare eller servicetekniker inom AV/IT, har en administrativ ådra, och gillar att lösa problem för att få nöjda och återkommande kunder.
Meriterande, dock inte krav, är erfarenhet av ljud och bild branschen samt affärssystemet Pyramid och Zendesk ärendesystem.
Lön och andra förmåner
AVS erbjuder en utvecklande tjänst i ett framgångsrikt och expansivt företag. Lön och övriga förmåner kommer att ställas i relation till de krav och förväntningar som finns på kandidaterna, samt personernas bakgrund och erfarenhet.