OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!
Avtal- och Inköpskoordinator
Vi söker nu en ny kollega till Merchandising Operations som är avdelningen på Menigo som hanterar inköpsadministrativa delar som rör våra leverantörer. Vi är totalt 25 personer på avdelningen men med olika ansvarsområden. Till den här tjänsten som Avtal- och inköpskoordinator skall vi vara två personer och därför söker vi nu vår nästa kollega. Är du van att arbeta mot satta deadlines, noggrann, strukturerad och tycker om att arbeta med detaljer men parallellt kan se helheten och förstå när du måste anpassa dina lösningar. Gillar du att jobba tvärfunktionellt, är flexibel, klarar av att jobba enskilt men ändå ta ett helhetsansvar? Då passar den här rollen dig!
Vad gör du:
Upprätthåller våra avtalsmallar mot våra leverantörer
Skriver nya avtal tillsammans med våra inköpsansvariga.
Koordinerar avtalsomläggningar samt säkerställer administrationen kring det
Stödjer inköpsansvariga i större kalkylfrågor samt säkerställer rätt kalkyler för vår lönsamhet.
Kör uppdateringar av olika excell filer samt övriga körningar för att säkerställa rätt data.
Fakturering
Löpande administrativa delar kring våra leverantörer.
Vem är du:
Vi söker dig som är noggrann och gillar att jobba administrativt.
Du arbetar självständigt och strukturerat och är van vid att klara ett högt arbetstempo och arbete mot deadlines.
Du är lösningsorienterad och har en förmåga att självständigt prioritera, strukturera och driva dina arbetsuppgifter med gott resultat.
För att få bästa resultat är du utåtriktad, lyhörd och gillar kommunikation med andra människor.
Du har
Eftergymnasial utbildning i ekonomi / juridik eller likvärdig arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift och förståelse av engelska.
Mycket goda kunskaper inom Office-paketet, framförallt i excel.
Det är meriterande om du har erfarenhet av avtalsskrivning eller liknande kontrakt.
Förståelse för komplicerade processer / texter
Tester kan förekomma
Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia huhta