OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för fastighets- och miljöfrågor och vill vara med och bidra till ett fossilfritt Sverige? Då har du nu möjlighet att arbeta med avtal och tillstånd hos Vattenfall i Umeå!
Uppdraget är på heltid med start i oktober och pågår till 2024-04-30 till att börja med.
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Som avtal- och tillståndshandläggare blir du en väsentlig del av avdelningen för Miljö och Tillstånd. Avdelningen arbetar med fastighets- och miljöfrågor kopplade till ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer i Sverige. Totalt är man 26 medarbetare på avdelningen fördelade över 6 etableringar runt om i landet. Du blir en del av det fantastiska Umeå-teamet.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Arbetet innebär att du bidrar med din specialistkompetens främst inom fastighets- och miljörätt och fysisk planering. Du kommer framförallt att:
• Upprätta avtal och tillståndsansökningar
• Ansvara för samråd med myndigheter och kommuner
• Samarbeta med entreprenörer och nätägare i frågor som rör ny- och ombyggnation av elnät och tillhörande stationer
• Arbeta med markvärdering vid olika typer av intrång.
• Du och hela avdelningen ansvarar även för att hålla goda kontakter med myndigheter och juridiska instanser.
Vem är du?
Vi ser gärna att du som söker en kvalificerad yrkesutbildning eller högskoleutbildning med inriktning mot miljö eller fastighetsrätt. Alternativt gymnasieutbildning med en längre erfarenhet inom avtal och tillståndshantering inom infrastrukturprojekt, gärna inom energibranschen. Utöver utbildning och erfarenhet är tydlig i tal och skrift, både vad gäller svenska och engelska samt har god datorvana.
Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet, gärna av arbete med ledningsrätter, tillstånd, bygglov och/eller avtalshantering.
Arbetet kräver god struktur, gott omdöme samt förmåga att agera enlighet med mål och riktlinjer. Det är därmed viktigt att du kan driva processer från start till mål med hög kvalitet och i nära dialog med dina kontakter.
Om verksamheten
Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner. Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg
Rebecca Pettersson
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532