OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
B2B Leasing söker medarbetare till vår Supportavdelning som Avtals handläggare
Här är din chans att arbeta med ett starkt varumärke på en arbetsplats som präglas av stark laganda, ansvarstagande och driv! Gänget som du kommer att ingå i består av ett härligt support team som fokuserar på att leverera grym service åt våra företagskunder.
Ikano Bank är på en spännande transformations resa för att främja våra tänkesätt, arbetssätt och lösningar. Vår vision är att skapa användarvänliga digitala möjligheter för de många människorna genom att frigöra den fulla potentialen hos våra medarbetare och partners.
Rollen
Du är företagets ansikte utåt och arbetar med telefon och dator som dina främsta arbetsredskap. Du ger förstklassig service till våra företagskunder. Du arbetar under eget ansvar samtidigt som du har ett nära samarbete med kollegor på en eller andra avdelningar på banken. Med service i fokus kommer du att arbeta med hanteringen av inkommande leasingavtal. Du ansvarar för att administrationen och upprättandet av avtalen blir korrekta mot uppsatta deadlines.
Det innebär att du har en granskande roll och noggrant går igenom avtal, gör kontroller och efterfrågar kompletterande uppgifter i vissa fall samt ser till att pengar utbetalas i rätt tid.
Du kommer även att ta emot samtal/mail ifrån Ikano Banks befintliga företagskunder och leverantör. Det här är en arbetsuppgift som du känner dig säker i och du kan på ett pedagogiskt sätt överföra dina kunskaper till andra.
Vem trivs här?
Som person är du utåtriktad och värdesätter vikten av att skapa goda relationer. Du är noggrann och har en förmåga att snabbt kunna identifiera förbättringsområden, föreslå lösningar och självständigt fatta beslut. Du är självgående i ditt arbete men trivs också bra med att arbeta i en grupp. För att trivas i rollen är du process intresserad och lösningsfokuserad. Du är lyhörd inför kund och har en förståelse för hennes/hans specifika situation. Du är en ambitiös, driven och ansvarstagande person med en positiv attityd och ett stort intresse för service.
Är du rätt för Ikano?
Vi söker en medarbetare med erfarenhet av att arbeta med Kundkännedom och avtals hantering, det är ett plus om man har ekonomisk bakgrund, Då du kommer att vara i regelbunden kontakt med leverantörer/kunder/säljare, är det viktigt att du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift. Kort och gott är du en person som gillar ekonomi och administration. Att en arbetsdag förändras snabbt är ingenting som stör dig, du har lätt för att ställa om för att prioritera andra områden.
Ikano Banks värderingar och känsla för enkelhet faller sig helt naturligt för dig att arbeta efter!
Vad erbjuder vi dig?
I nya fräscha lokaler på en dynamisk arbetsplats i Hyllie kan vi erbjuda dig en tjänst som kombinerar självständigt arbete med teamarbete. Du kommer främst arbeta med inkommande avtal till vår leasingsupport. Detta är ett Vikariat med möjlighet för förlängning med start 1 November.
Är du intresserad?
Vi tillämpar ett löpande urval och vill därför ha din ansökan snarast, dock senast 30/9. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan (vi har ingen möjlighet att ta emot ansökan via e-post). Arbetspsykologiska tester kan också bli aktuella om du går vidare i processen. Vi kommer att begära utdrag från Belastningsregister samt göra en Kreditupplysning på dig om du går vidare i processen.
Om Ikano Bank
Ikano Bank startades precis som IKEA för att ge de "många människorna" ett bra alternativ i vardagen. Ikano Bank är en del av Ikano Group som ägs av familjen Kamprad. Vi erbjuder enkla och förmånliga lån och sparprodukter till privatkunder, säljstödstjänster till detaljhandelsföretag samt leasing och fakturaköpslösningar till företagskunder. Våra banktjänster omfattar produkter som lån, bolån, kreditkort och sparkonton till privatpersoner.