Avtals- & Kredithandläggare

Avtals- & Kredithandläggare

Arbetsbeskrivning

Om företaget

GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. De hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. De är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder. Läs mer på: www.grenke.se (http://www.grenke.se/)

Nu söker vi en Avtals- & Kredithandläggare till GRENKEs kontor i Kista. Vill du få in en fot i finansbranschen och vill vara en del av ett familjärt bolag i tillväxt? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!



Din roll

I rollen som Avtals- & Kredithandläggare kommer du att vara en viktig funktion i bolaget. Du kommer att tillhöra ett inkluderande team som hanterar både avtal och krediter där ni samarbetar tätt. I denna roll samarbetar du även med övriga avdelningar och du kommer ha flertalet kontaktytor, både internet som externt. Tjänsten är på heltid där du erbjuds en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning hos Grenke. Grenkes kontor är beläget i Kista. Startdatum sker enligt överenskommelse.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Granskning och aktivering av avtal

- Kreditbedömning

- Fakturahantering/utbetalningar

- Ha kontakt med leverantörer gällande avtalskompletteringar

Din profil

Vi söker dig som minst har en gymnasial utbildning, gärna inom ekonomi. Du har minst 1 års arbetslivserfarenhet inom liknande område såsom inom ex affärsadministration/ fakturering/ ekonomi/ reskontra/ avtalshantering eller erfarenhet från annan liknande administrativ roll. Du kommunicerar flytande i både svenska & engelska.

På Grenke råder det ett varierat arbetstempo där du arbetar mot uppsatta deadlines. Du behöver därför trivas i en fartfylld och föränderlig arbetsmiljö. Vi söker dig som är noggrann, strukturerad och med ett öga för detaljer och siffror. I denna roll kommer du samarbeta med Grenkes alla olika avdelningar vilket ställer krav på att du är framåt, kommunikativ och initiativtagande. Vi söker dig som är intresserad av en långsiktig anställning där du växer och utvecklas i din roll.

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar Grenke med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig Recruitment Manager Anna på: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 14 april 2024

Liknande jobb


21 november 2024