Avtals- och avräkningscontroller till Tamro AB

Avtals- och avräkningscontroller till Tamro AB

Arbetsbeskrivning

Vill du vara del av ett engagerat bolag i en europeisk koncern som gör skillnad för människors välbefinnande och hälsa? Arbetar du med redovisning idag och vill arbeta mer analytiskt. Brinner du för att skapa förbättringar och är dessutom kommunikativ?
Då kan denna roll som avtals- och avräkningscontroller vara något för just dig!

Till Tamro´s huvudkontor i Göteborg söker vi nu en kommunikativ och analytisk avtals- och avräkningscontroller som vill vara med och göra skillnad! Du kommer att arbeta nära verksamheten i ett team på sex ekonomer och i ett tätt samarbete med Mirja Påhlman, chef för affärsavräkning.

Som avtals- och avräkningscontroller arbetar du med driva förbättringar och effektiviseringar. Här är det viktigt att kunna sin redovisning men framför allt förstå helheten, se vad som kan förbättras och hur man kan arbeta mer effektivt och kvalitetssäkrat.
Rollen är bred och kontaktytorna många, både internt på Tamro och utanför bolaget.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som avtals- och avräkningscontroller:

• Driva förbättringar och effektiviseringar i den egna funktionen och i samverkan med andra funktioner
• Implementera avräkningsrutiner vid nya uppdrag och förändringar i pågående uppdrag
• Genomföra revisioner av avtal och avräkningar för att säkerställa korrekt debitering.
• Genomföra avräkningar och fakturahantering för nya uppdrag och större uppdrag.
• Utföra månadsstängning med avräkningar och övergripande kontroller för att säkerställa korrekt resultat i perioden.
• Vara ett bollplank till Key Account Managers och Business Controllers avseende avräkningsprocesser.
• Vara en representant i Team Tamro vid kundmöten med stora kunder

 

Kvalifikationer och erfarenhet

Vi söker dig som lockas av nya spännande utmaningar och tanken på ett varierande jobb som ger dig nya erfarenheter. Du har en relevant ekonomiutbildning och erfarenhet av arbete som till exempel ekonomiassistent, controller, kvalificerad redovisningsekonom eller annat arbete med liknande analysuppgifter.
Du har arbetat med löpande bokföring och avstämningar, vilket är ett måste för att förstå sammanhangen mellan balans och resultat samt kontoavstämningar. Du behöver ha goda färdigheter i Excel för att kunna göra analyser och beräkningsmallar och din affärsengelska måste vara god i tal och skrift. Det är viktigt att kunna uttrycka dig på ett professionellt sätt mot våra kunder samt att kunna förstå avtalstext.

För att lyckas i rollen behöver du en vana att arbeta i större affärssystem och vid stora datamängder. Det är meriterande om du arbetat med SAP, E1 eller motsvarande affärssystem med det är absolut inget krav.

 

Personliga egenskaper

Som person är du positiv och har god kommunikativ förmåga samt trivs med att arbeta verksamhetsnära och proaktivt. För att trivas i rollen ser vi att du är självgående, strukturerad, relationsskapande och har ett logiskt och analytisk tänkande. Vidare har du hög ambition på kvalitet och har lätt för att se ekonomiska samband och lösningar på problem. Vi ser att du är affärsmässig och har intresse för affärer och bolaget. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Har du dessutom ett intresse av digitalisering och automation så är det ett plus.
Stämmer ovanstående in på dig? Då kan vi erbjuda dig en roll i en spännande organisation som är en viktig del i svensk läkemedelsförsörjning.

 

Om Tamro

Vi äger inte några apotek – eller några läkemedel för den delen. Det vi däremot har är 100 års erfarenhet av att arbeta med allas bästa för ögonen. Av att se till att läkemedel, hälsoartiklar och sjukvårdsprodukter når fram dit och när de ska.
Tamros fokus ligger på att underlätta vardagen för myndigheter, läkemedelstillverkare, apotek, sjukhus, konsumenter och patienter. Vår roll som oberoende bidrar till att skapa en både säker och jämlik tillgång till läkemedel. Något som aldrig får sluta prioriteras av alla aktörer inom vårdsystemet. Vill du veta mer om Tamro, läs på www.tamro.se

Vi samarbetar med The Finance Family och har du några frågor är du varmt välkommen att kontakta Susanne Areschoug, på 0730-98 38 70 eller susanne.areschoug@financefamily.se. Du kan också kontakta Marianne Seal på 070-166 08 03 eller marianne.seal@financefamily.se.

Varmt välkommen med din ansökan – du kommer att göra skillnad!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Finance Family AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2023
  • Ansök senast: 20 oktober 2023

Liknande jobb


21 december 2024

20 december 2024

20 december 2024

20 december 2024