OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du några års erfarenhet inom ekonomiområdet och besitter kunskaper om bokföring och ekonomisk administration? Här erbjuds en utmanande och spännande arbetsmiljö på ett företag som sätter stort fokus på personalens välmående och sitter i moderna lokaler i Bromma. Låter det som något för dig? Läs gärna vidare!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en avtals- och ekonomiansvarig till vår kund, ett snabbt växande IT-tjänsteföretag med bas i Bromma. Företagets mål är att stötta sina kunders IT-behov och affärsverksamhet på ett effektivt sätt genom att använda modern teknologi. Du utgår från kontoret i Bromma med hybrida kontorstider.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att ha tre övergripande arbetsområden: avtal, order och ekonomi. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
Avtal:
Ha ett övergripande ansvar för samtliga avtal för kund, leverantör och partner. Du ser till att säkerställa att avtal är korrekt formulerade och följs upp.
Order:
Vara ansvarig för att beställa och administrera både hård- och mjukvara. Du har kontroll över företagets inköp och säkerställer en effektiv försörjningskedja.
Ekonomi:
Kontering av leverantörsfakturor, fakturering och löpande bokföring. Du säkerställer att företagets ekonomi är korrekt och att lagar och interna riktlinjer följs.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har arbetat några år och har övergripande ekonomisk kunskap och förståelse. Du är strukturerad, noggrann och ansvarstagande som person. Vidare har du en välutvecklad administrativ förmåga och utför alla arbetsuppgifter med en positiv inställning. Avslutningsvis tror vi att kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att bli framgångsrik i rollen.
Är det dig vi söker?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Utbildning inom ekonomi
Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Grundläggande kunskaper inom bokföring och ekonomisk administration
Flytande engelska i både tal och skrift
Meriterande:
Intresse för teknik och kunskaper inom Microsoft Dynamics
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning direkt hos kund. Start omgående/efter överenskommelse.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
Ansvarig rekryterare för rollen är Fredrika Lundmark, du når henne via fredrika.lundmark@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34118 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.