OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du handläggning och ekonomiska processer så som analys och rapporter? Har du en fingertoppskänsla när det kommer till relationer? Då kan du vara den vi söker!
Till vår enhet Marknadssupport söker vi nu en kundorienterad avtals- och reklamationshandläggare.
Green Cargo erbjuder dig att bli en del av framtidens logistikföretag. Över 95 procent av Green Cargos transportarbete sker med eltåg där klimatpåverkan är nära noll. Detta innebär att för varje dag som du är på jobbet gör du en insats för miljön och svenskt näringsliv. Vi är en arbetsgivare som värnar om dig och där företagskulturen genomsyras av värderingarna: vi bryr oss, vi har koll, vi vågar och vi levererar.
Teamet inom Marknadssupport ansvarar för att upprätta, uppdatera och administrera avtal med våra nationella och internationella kunder. Enheten fakturerar, handlägger reklamationer och supporterar övriga organisationen i olika administrativa frågor. Du kommer att jobba i ett team med 18 engagerade och kompetenta kollegor som har ett nära samarbete med varandra. Tjänsten är placerad i Hallsberg.
I huvudsak kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
- Hantera kundavtal, reklamationer och fakturering med våra nationella och internationella kunder.
- Ge support och rådgivning till interna och externa intressenter
- Analyser, rapporter och andra ekonomiska underlag
- Driva eget utrednings- och förbättringsarbete för specifika frågor
Vi söker dig som:
- Har gymnasieutbildning
- Har goda kunskaper i Microsofts produkter och administrativa system
- Kan kommunicera i tal och skrift på engelska och svenska
- Är ekonomiskt medveten och intresserad av resultat och avvikelser
Det är meriterande om du:
- Har mycket goda kunskaper i Excel
- Har erfarenhet från arbete inom järnväg
- Har grundläggande juridiska kunskaper och förståelse för juridiska begrepp
För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta i en dynamisk miljö. Du behöver ha ett självständigt förhållningssätt när du tar dig an och löser de problem och frågeställningar som du ställs för. Vi tror därför att du med kunden i fokus är handlingskraftig, kreativ och har en god analytisk förmåga. Du behöver vara kommunikativ och obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska. Vi önskar att du har ett driv och engagemang för förbättringar och utvecklingsfrågor samt vill ta ansvar.
Välkommen med din ansökan!
Green Cargo är en hållbar logistikpartner och en viktig del av skandinaviskt näringsliv. Över 95 procent av vårt transportarbete sker med eltåg där klimatpåverkan är mycket nära noll. Varje dygn kör vi 400 godståg och ersätter dagligen runt 9 000 lastbilstransporter på vägnätet. I vårt nätverk trafikerar vi närmare 300 platser i Sverige, Norge och Danmark och med partners når vi hela Europa. Green Cargo ägs av svenska staten. Vi transporterar 22 miljoner ton gods, har 1 800 anställda och en årsomsättning på 4,1 miljarder SEK (2019). www.greencargo.com