OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lokalförsörjningsförvaltningen ansvarar för stadens lokalplanering, ny- och ombyggnationer, inhyrning av lokaler samt förvaltning av ägda lokaler.
LFF består av 44 medarbetare med mycket olika personligheter. Gemensamt är dock drivet och viljan att göra ett bra jobb. Tjänsten är placerad på vår stabsenhet tillsammans med 7 andra kollegor. Du arbetar nära alla arbetskamrater på förvaltningen i ett jobb med både stort ansvar och stora möjligheter. Variationen i arbetet är stor och du kommer att ställas inför både små och stora utmaningar i din vardag. Arbetsglädje, personlig utveckling och energi är ledord för vårt arbete.
Som avtalsadministratör hanterar du ca 1 500 avtal för lägenheter inom flera olika former av stödboende. Det är en hög omsättning och du kommer att ha mycket kontakt med anhöriga, boendesamordnare, förvaltare och gode män. Du ansvarar för verksamhetens löpande ekonomi såsom kundreskontra, inkassofrågor, uppsägningar, avtalshantering mm. Du sköter hyresdebiteringar till lokalhyresgäster och är delaktig i budget, prognos och uppföljningar.
Vårt fastighetssystem under utveckling och i det arbetet kommer du också att ha en mycket viktig roll.
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning, gärna med ekonomisk inriktning. Du har en mycket god ekonomisk kunskap med erfarenhet av kundreskontra, ekonomisk uppföljning samt en god datakunskap.
För att du ska trivas hos oss behöver du vara en person som tycker det är roligt att samverka med andra eftersom du kommer att göra det med såväl kollegor i huset som med våra verksamheter. Vi vill att du generöst delar med dig av dina erfarenheter, bidrar till skratt och kreativitet och peppar dina kollegor. Du bör ha förmåga att planera, genomföra, följa upp och du blir stimulerad av att arbeta med många olika uppgifter.