Avtalsadministratör

Arbetsbeskrivning

Vi på Prezero Recycling AB har en historia av långa kundrelationer och har avtal med flera offentliga aktörer. Det är viktigt för oss att vårt arbete är kvalitativt och att vi håller det vi lovar. Nu utökar vi därför teamet med en medarbetare som vill arbeta med just detta, säkerställa kvalitet och avtalsefterlevnad. Är du en duktig administratör med erfarenhet från upphandling och LOU? Letar du efter en möjlighet att få jobba i en framtidsbransch? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om tjänsten
Om du trivs i en självständig roll är det här ett spännande uppdrag med stora möjligheter att utveckla våra administrativa rutiner och processer. Då rollen är ny i vår organisation kommer det finnas utrymme att själv vara med och påverka innehållet av tjänsten.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara att säkerställa avtalsefterlevnad i våra större avtal som sträcker sig över flera avdelningar. En viktig uppgift är att stötta avdelningscheferna i region öst med de administrativa delarna av avtalen. I rollen ingår även att arbeta med löpande uppföljning för att identifiera brister och resultatförbättringar. Du har många kontaktytor, både internt och med våra kunder.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Upprättande och uppdatering av kvalitets- och miljöplaner samt övrig dokumentation i enlighet med avtal
Framtagande och uppdatering av försäkringsbevis och tillstånd enligt avtal
Ansvara för den administrativa uppstartsprocessen av kunden
Ansvara för uppläggning av kunden i affärssystem
Statistiksammanställning och rapportering enligt avtal
Ansvara för att etablera arkiveringsprocess för kundavtal och säkerställa efterlevnad
Administrativt stöd i kalkylarbete i upphandlingar
Säkerställa att all administration anpassas i enlighet med förändringar i avtalet och/eller uppdraget

Vad erbjuder vi dig?
Inom PreZero tar vi stor hänsyn till varje medarbetares utvecklingsresa. Utan våra medarbetare, ingen verksamhet. Vi stöttar din utveckling på jobbet lika mycket som vi har förståelse för att du behöver kombinera arbetet med allt annat som livet erbjuder och kräver. Tillsammans bidrar vi varje dag till den cirkulära ekonomin och en mer hållbar framtid. Något som ger engagemang och stolthet oavsett yrkesroll. Vi är noga med att bry oss om varandra, jobba säkert och ha kul på arbetet. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag och tjänstepension.
Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ roll där du arbetat med uppföljning av stora avtal. Har du erfarenhet från upphandlingar och LOU ser vi det som starkt meriterande. Du är en van dator- och systemanvändare och med det har du goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel. B-körkort är ett krav för tjänsten. Om du har erfarenhet från avfalls-/återvinningsbranschen eller annan närliggande bransch, till exempel maskinentreprenad, bygg eller transport ser vi det som ett plus.
Som person är du prestigelös, trygg i dig själv och har en god samarbetsförmåga. Du säkerställer att processer håller hög kvalitet och ditt arbete präglas av effektivitet och noggrannhet. Dessutom har du förmåga att arbeta strukturerat men även skapa struktur och se till helheten.
Vi på PreZero ser på mångfald som en av våra största styrkor och vi strävar efter att skapa en arbetsplats där alla medarbetare känner sig inkluderade och uppmuntrade att bidra. Vi välkomnar alla sökande oavsett bakgrund och livssituation.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Placering Orminge.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsulter Lina Haglund på 070-7772373 eller via mail lina.haglund@jobbet.se alternativt Anna Nord på 073-9816414 eller via mail anna.nord@jobbet.se.
Vi är nyfikna på vem du är och varför du söker just denna tjänst. Ansök redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval.
PreZero strävar mot att främja varje medarbetares professionella utveckling samtidigt som vi stödjer en sund balans mellan arbete och privatliv. Vår företagskultur präglas av en familjär atmosfär och vi känner stolthet över att dela visionen om en mer hållbar morgondag.
Krav
Erfarenhet från en administrativ roll där du arbetat med uppföljning av stora avtal
Van dator- och systemanvändare och med det har du goda kunskaper i Officepaketet, främst inom Excel
B-körkort

Meriterande
Erfarenhet från upphandlingar och LOU
Erfarenhet från avfalls-/återvinningsbranschen eller annan närliggande bransch, till exempel maskinentreprenad, bygg eller transport



Om arbetsgivaren - PreZero
PreZero erbjuder effektiva avfalls- och återvinningslösningar med fokus på kundens behov och långsiktig hållbarhet. Vi samlar in och hanterar restmaterial från våra kunders verksamhet genom återvinning och/eller energiutvinning. I vår vardag är kundnytta lika med miljönytta. PreZero Sverige är ett avfalls- och återvinningsföretag som ingår i det internationella miljöbolaget PreZero med huvudsäte i Tyskland och verksamhet i elva länder. I Sverige finns vi på ca 60 platser, vi har drygt 1 100 medarbetare, fler än 50 återvinnings- och mottagningsanläggningar, och vi sköter avfallshanteringen i ett 40-tal svenska kommuner.
Vår verksamhet skapar inte bara värde för de kunder vi levererar återvinningstjänster till, utan även för tillverkningsindustrin och energisektorn genom att vi förädlar avfall till värdefull returråvara för nyproduktion. Tillsammans bidrar vi till den cirkulära ekonomin.
För mer information besök prezero.se eller läs vår återvinningsblogg.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PreZero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024