Avtalsadministratör till Novi Real Estate

Avtalsadministratör till Novi Real Estate

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som avtalsadministratör har du en central roll och du arbetar i gränslandet mellan förvaltning och ekonomi. Du har ett nära samarbete främst med företagets bostadsförvaltare, kommersiella förvaltare och uthyrare men även med andra avdelningar. Du ansvarar för att skapa, registrera och administrera hyresavtal för både bostäder och lokaler samt säkerställer att hyresavtalen är utformade på ett korrekt sätt. För rätt person kan det finnas möjlighet att ta ett teamledaransvar för administratörsgruppen.

Om företaget
Novi Real Estate erbjuder tjänster inom externförvaltning av fastigheter med huvudkontor på Blasieholmen i centrala Stockholm och regionkontor i centrala Göteborg. Novi Real Estate är fastighetsförvaltaren som gör saker lite annorlunda, på ett nytänkande sätt. Genom att skapa nya lösningar, formade efter det deras uppdragsgivare och hyresgästkunder behöver. De är lokala, snabbfotade och personliga. Bejakar och experimenterar med ny teknik. Med smarta lösningar kan dem optimera de hus de förvaltar och ge deras kunder den allra bästa servicen.

Hos Novi kommer du vara en del av ett högpresterande team med ett nära och prestigelöst samarbete
både internt och med deras kunder. Du kommer vara del av ett växande, nytänkande bolag där alla medarbetare gör skillnad. Novi karaktäriseras av ett stort engagemang och öppet klimat där alla får vara med och bidra och där idéer och kompetenser tas tillvara. Novi tar ansvar för sina kunder, affärer och varandra och har ett starkt affärsmässigt fokus, hög kvalitetsmedvetenhet och integritet. Dem ser värdet av att hela tiden lära nytt.


Arbetsuppgifter
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Skapa och registrera hyresavtal samt administration av dessa såsom scanning och arkivering
- Upprätta uppsägningsunderlag till hyresavtal samt bevaka ärenden i hyresnämnden
- Vara delaktig i rapportering av avtalsstrukturer, statistik och prognoser
- Ombesörja och säkerställa korrekt hyresavisering till kunder
- Kundkontakt via mail och telefon vid frågor om hyresavtal
- Årlig avräkning av omsättningshyror, fastighetsskatt samt drifttillägg
- Vara bostadsförvaltaren behjälplig med att hantera uthyrningsärenden i samarbete med bostadsförmedlingen eller egen kö, ansökningar om bostadsbyten och om andrahandsuthyrning
- I samarbete med bostadsförvaltaren bevaka och hantera otillåtna andrahandsuthyrningar.
- Egenkontroller


Kvalifikationer
För att trivas i rollen bör du ha eftergymnasial utbildning och erfarenhet av liknande roller där du hanterat avtalsfrågor. Det är meriterande om du har kunskaper inom hyresjuridik på både bostadsområdet och för lokaler. Du behärskar MS Office paketet samt Property Management (tidigare Fastnet) obehindrat samt relaterade system såsom fastighets- och avtalssystem. Utöver detta bör du ha erfarenhet av att utveckla och förbättra processer, metoder och kvalitetsarbete. Du talar och skriver svenska obehindrat och har inga problem med att använda engelska när det så behövs.

Du är en person med en professionell inställning och integritet. Du bör ha god social kompetens och
samarbetsförmåga och du är kvalitetsorienterad, kundinriktad och affärsmässig. Du är initiativrik,
resultatorienterad och har ett noggrant och förvaltande arbetssätt med god förmåga att prioritera och planera ditt arbete. Du är jordnära och trygg i dig själv med stor ödmjukhet och du trivs i miljöer med omväxlande tempo och arbetsuppgifter.

Övrigt
Denna rekrytering görs av KFX HR-partner på uppdrag av Novi Real Estate. Alla frågor gällande rekryteringsprocessen går till ansvarig rekryterare, Lisa Hägglund hos KFX HR-partner.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varmt välkommen in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Wahlgren

Hanna Benjaminson

Clara Backlund

Susanne Järleby

Anna Jardelid

Hanna Benjaminson

Susanne Järleby

Linn Arvidsson

William Ericson

Linnea Hägg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2021
  • Ansök senast: 1 juli 2021

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024