Avtalsansvarig

Avtalsansvarig

Arbetsbeskrivning

I din roll kommer du att ansvara för upprättande av nya avtal, kontroll över nuvarande avtal samt fakturering till motparter, du ansvarar även för den ekonomiska redovisningen avseende avtalen.

Just idag har kunden svårt att fakturera enligt gällande avtal, då det varit svårt att ta fram korrekta underlag på grund av personalbrist. Detta påverkar även avtal som måste upprättas. Det är viktigt att följa avtalen som är upprättade.

Kortfattade arbetsuppgifter:

- Medverka i att ta fram processer och rutiner
- Bedöma ekonomisk samt juridiskt riktigheten i avtalen
- Medverka för att driva förbättringar
- Medverka för att ta fram underlag och sammanställa nya avtal
- Ta fram processer, rutiner samt administrera och följa upp
- Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader som faktureras
- Träffa nya avtal enligt upphandlingsprocess
- Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring avtalsfrågor

Vi söker dig med följande erfarenhet

Rollen innebär många kontaktytor, därav behöver du som person du ha en stark drivkraft, social samt god kommunikativ förmåga. Uppdraget är säkerhetsklassat varav svensk medborgarskap är ett måste.

Du behöver ha:

- Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom ekonomi
- Arbetslivserfarenhet inom framtagande och uppföljning av avtal i minst fem år
- Arbetat med redovisning och juridik
- Erfarenhet eller utbildning inom avtalsrätt
- Erfarenhet av upprättande av avtal där både ekonomi och juridik är involverat
- Arbetat inom teknikbranschen är meriterande

Hur du ansöker

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund. Start Juli/Augusti.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 maj 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023