Avtalsansvarig till ramavtalsförvaltningen inom Statens inköpscentral

Avtalsansvarig till ramavtalsförvaltningen inom Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Har du en akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi eller juridik samt flerårig erfarenhet av upphandlings- och/eller förvaltningsarbete? Då kan du vara vår nya kollega! Vi erbjuder ett omväxlande och roligt arbete där du får utvecklas tillsammans med kompententa kollegor.

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har i uppdrag av regeringen att upphandla och förvalta ramavtal för varor och tjänster, som är avsedda för andra statliga myndigheter. Syftet med verksamheten är att tillhandahålla samordnade ramavtal som effektiviserar statliga upphandlingar och därigenom åstadkommer besparingar för staten i stort. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att erbjudna ramavtal blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Vi förvaltar över 1 900 ramavtal som omsätter ca 14 miljarder per år inom allt från glasögon, kontorsmateriel och hotell till IT-drift, servrar och mobiltelefoner. Vi är totalt ca 65 medarbetare inom avdelningen, fördelat på fyra enheter och en stab.

Enheten för ramavtalsförvaltning har 20 engagerade medarbetare med bred erfarenhet av offentlig upphandling och avtalsförvaltning. Vi fortsätter att växa och söker nu ytterligare en avtalsansvarig till enheten.

Arbetsuppgifter
Inom ramavtalsförvaltningen ser vi en stor nytta med att kunna bistå med stöd till avropsberättigade myndigheter och leverantörer i samband med avrop från våra ramavtal. Avtalsförvaltaren är såtillvida en viktig kugge i maskineriet för att ramavtalen ska kunna nyttjas på tänkt sätt och fullt ut. I din roll som avtalsansvarig ingår därför att ha frekventa kontakter och bistå med svar på frågor från myndigheter och leverantörer.

Därutöver kommer du att ansvara för förvaltningen av tilldelade ramavtal och för att genomföra uppföljningar av såväl ramavtal som leverantörer. Du kommer även att delta med din kompetens och erfarenhet i processerna inför och under upphandlingar av nya ramavtal. I dina arbetsuppgifter kommer även ingå att organisera och genomföra informationsseminarier och utbildningar om dina ramavtal samt generella seminarier om avrop från de statliga ramavtalen.

Är du vår framtida kollega? 
Vi söker dig som har


• Universitets/högskoleexamen inom ekonomi eller juridik alternativt annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• minst fem års praktisk erfarenhet av upphandlings- och/eller förvaltningsarbete.
• goda kunskaper om upphandlingslagstiftningen.
• god kännedom om de lagar och regler som styr statlig förvaltning.
• goda kunskaper i svenska och engelska.

Har du erfarenhet av arbete med e-handel, anskaffning/förvaltning av system ser vi det som meriterande för tjänsten.

Som person är du strukturerad och kommunicerar väl, både skriftligt och muntligt. Du har en god serviceförmåga, är utåtriktad och stabil. Du är också van att tala inför både större och mindre grupper där du kan förmedla komplexa uppgifter på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan inklusive CV och personligt brev, senast den 13 juni.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, enhetschef, telefon 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradsen, ST, telefon 08-700 07 88


Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2021
  • Ansök senast: 13 juni 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

Vikariat - Upphandlare sökes till Laholms kommun

21 november 2024