Avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen, Kommunfastigheter, Staben

1 tjänst

Sista ansökningsdag: 2013-08-30

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks.

Kommunfastigheter är ett kontor inom Kommunstyrelsen med ansvar för kommunens bebyggda fastigheter omfattande 280 000 m2 lokaler tillsammans med 80 000 m2 inhyrda lokaler och bostäder och ett markinnehav av 600 ha. Försäkringsvärdet uppgår till ca 5 miljarder kronor. Kommunfastigheter består idag av ca 170 anställda fördelade på följande avdelningar; administrations-, service, drift-, förvaltnings- och projektavdelning samt en stab.

Avtalscontrollern ingår i staben. Stabens ansvarsområde är strategisk planering och stöd till kontorets avdelningar. Det är främst inom områdena lokalplanering, upphandling, entreprenader, IT, EU-projekt och fastighetsutveckling. Staben består av tre personer samt fastighetschefen.

Anställningsvillkor
Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde Snarast efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Borlänge, Falun, Gagnef, Ludvika och Säters kommuner har en gemensam upphandlingsorganisation. Utanför den organisationen ligger entreprenad- och arrendeavtal samt direktupphandlingar, som varje kommun sköter själv. Avtalscontrollerns uppgifter är att säkerställa att upphandlingen följs i avtalshanteringen samt att delta i och säkerställa entreprenadjuridiken i entreprenadupphandlingar. Det handlar om att tillsammans med projektledare och avdelningschefer systematiskt förbereda upphandlingar genom förstudier, analysera och följa upp genomförda upphandlingar samt medverka i förbättringsarbete inom området. Avtalscontrollern deltar i kontrakts- och avtalsgenomgångar vid kontorets upphandlingar.

Tillräckliga kvalifikationer (minimikrav)
Utbildning och erfarenheter



• Du är utbildad ingenjör eller har annan högskoleutbildning inom ekonomi, juridik, eller dylikt alternativt förvärvat motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

• Du har erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU).

Som person ska du:



• vara resultatorienterad och arbeta för måluppfyllelse

• ha ett strategiskt tänkande och se till helheten

• vara uppmärksam på detaljer och upprätthållande av kvalitet

• vara grundlig, systematisk och saklig

• trivas med att arbeta inom tydligt definierade ramar

• ta dig an problem såsom en utmaning att lösa

• ha lätt att samarbeta och vara lyhörd.

Meriterande kvalifikationer
Det är meriterande om du är certifierad upphandlare och om du har förhandlingsvana. Det är också en merit om du har erfarenhet av entreprenadverksamhet med kunskaper i AB, AMA och ABK.

Upplysningar
Förvaltningschef Olle Wiking: 023-821 82
Rekryteringskonsult Anna Hansson, Nohrstedt & Partners: 070-695 64 63

Fackliga företrädare
Rita Björnfot, SACO: 023-825 03
Lars-Åke Svensson, Vision: 023-823 27

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 22 juli 2013

Liknande jobb


20 november 2024

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

Avdelningsekonom till CBRN-skydd och säkerhet

20 november 2024

Fastighetsadministratör

Fastighetsadministratör

4 november 2024

30 oktober 2024