OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och utveckla Stockholm stads tjänster för insamling av stockholmarnas hushålls-, mat-, trädgårds-, och pumpbara avfall?
Enheten Insamling, vars huvudsakliga uppdrag är att säkerställa att en effektiv insamlingsverksamhet med hög service tillsammans med våra entreprenörer, söker en avtalscontroller.Tjänsten innebär stora möjligheter till utveckling i och med att området innefattar flera kompetensområden.
Om oss
På avdelningen för Avfall är vi ca 45 medarbetare. Avdelningen ansvarar för att insamling och behandling av stockholmarnas avfall sker på ett miljömässigt och kostnadseffektivt sätt. Verksamheten är taxefinansierad och omsätter ca 730 mnkr om året. Avfallsavdelningen är en beställarorganisation och vi arbetar för att uppnå och bibehålla goda relationer med våra entreprenörer och att ständigt förbättra våra avtal och tjänster.
Arbetsuppgifter och utmaningar
I rollen som avtalscontroller kommer du analysera, följa upp och övervaka de avtal som är tecknade med våra driftentreprenörer. Det är viktigt att vi har full kontroll över våra beställningar och att vi för aktiv dialog med entreprenörer för utveckling och ständiga förbättringar.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Delta i att planera och genomföra upphandling och uppstart av nya entreprenörer samt avveckling av entreprenörer som ej fått sina avtal förlängda
• Ansvar för genomförande, analyser, utveckling och dokumentation av avtalsuppföljning
• Vara delaktig i arbetet med entreprenörsersättningar, bonus och ev avdrag med koppling till avtalen
• Föra dialog med berörda interna enheter/avdelningar, handläggare inom Stockholm stad och inom branschen, upphandlade entreprenörer samt kunder i uppföljnings- och förbättringssyfte
• Utbilda och informera interna och externa aktörer i frågor som rör avtalsuppföljning
• Deltar i tvärfunktionella projekt för att utveckla avtalsuppföljningsmöjligheter (tex för att påverka IT-, system-, kund-, och faktureringsfrågor)
• Underhålla och utveckla rutiner och processer som styr arbetet
Personliga egenskaper och bakgrund
• Högskoleutbildning med inriktning miljö- och avfallskunskap innefattande bl.a. miljölagstiftning eller flera års erfarenhet inom miljö- och avfallsbranschen.
• Erfarenhet av driftuppföljning gällande upphandlade entreprenörer
• Van användare av MS Office.
• Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och vad det innebär att vara styrd av LOU (lagen om offentlig upphandling) i sin verksamhet.
• Du är duktig på att prioritera, lösa problem och driver ditt arbete självständigt framåt
• Du tar egna initiativ och har hög samarbetsförmåga
• Eftersom arbetet innebär kontroll och uppföljning är det viktigt att du är noggrann och systematisk i ditt arbete
• Har du dessutom ett brinnande miljöengagemang som du vill sprida är detta jobbet för dig!
Mer om oss
Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat. Dessutom erbjuder vi goda anställningsvillkor, digitala och flexibla arbetssätt, kontinuerlig kompetensutveckling samt en rad hälsofrämjande fördelar. Läs mera om oss och träffa några av våra medarbetare på svoa.se/jobb
Ansökan
Låter det intressant? Skicka då in din ansökan via extern webb senast den 9 april 2021. Vi intervjuar fortlöpande för den här tjänsten, så skicka gärna din ansökan så snart du kan. För ytterligare information om tjänsten kontaktar du enhetschef Johanna Göransson på mejl johanna.goransson@svoa.se
Nyckelord: avfall, renhållning, miljö, avtalscontroller, avtalsuppföljning, entreprenadsuppföljning