Avtalscontroller

Avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du skapar välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Vill du vara med och utveckla stadens strategiska inköpsarbete?
Upphandlingsenheten har fått flera strategiska uppdrag, såsom centralisering av upphandlingsfunktionen, införande av kategoristyrt inköp och en stadsgemensam inköpsprocess, och kommer därför utökas med fem tjänster under 2021.

Stadens huvudsakliga försörjning av varor och tjänster tillgodoses genom ramavtal som den centrala upphandlingsenheten ansvarar för att tillhandahålla. Det övergripande målet är att genom bra upphandlingar, relevant uppföljning och utvecklad e-handel möjliggöra goda affärer och ständigt effektivisera stadens inköp.


ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att genomföra systematiska och utökade uppföljningar av ramavtal. Syftet med uppföljningarna är att på ett strukturerat sätt följa upp och kontrollera hur stadens ramavtal följs och hur leverantörer möter de krav som ställts i upphandlingen. Du bidrar i detta även till att fånga upp utvecklingsbehov inför nästa upphandling med stadens bästa i fokus. Uppföljningen leder till en bättre kontroll och utveckling av stadens inköp utifrån strategiskt viktiga mål. Dialog med leverantörer, beställare och andra nyckelfunktioner i organisationen är en central del i rollen. Du kommer arbeta med löpande leverantörsdialoger och medverka på uppstartsmöten med stadens leverantörer.
Du kommer även att medverka i förarbetet inför upphandlingarna med att ta fram statistik och göra analyser. Du kommer även att vara delaktig i stadens kategoristyrningsarbete där ditt jobb blir att ta fram relevant leverantörsstatistik och stötta i kategoriprocessen.

Tjänsten avser tillsvidareanställning som avtalscontroller på den centrala upphandlingsenheten. Upphandlingsenheten kommer efter utökningen ha 14 medarbetare bestående av upphandlingschef, inköpsanalytiker, inköpsstrateg, upphandlingsstrateg, fem upphandlingsledare (senior upphandlarroll), två upphandlare (junior upphandlarroll), två inköpssamordnare och en avtalscontroller som arbetar tillsammans i en grupp med hög kompetens och stort engagemang. Du får dagligen ett inspirerande utbyte av erfarenheter och möjlighet att utveckla dina kunskaper inom strategiskt inköp och offentlig upphandling.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom ekonomi, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning, eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Tidigare erfarenhet av statistiskt arbete och analyser är meriterande. Du har en god analytisk förmåga och erfarenhet av att samordna och driva processer med många olika intressenter.

För att lyckas i rollen behöver du kunna förklara statistik och analyser på ett enkelt sätt. Du är strukturerad och planerar ditt arbete väl. Du behöver vara noggrann och ha en god kommunikativ förmåga och du trivs med att samverka och samarbeta med andra aktörer. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsfokuserad och du är van att arbeta med flera pågående projekt samtidigt. Du kan arbeta självständigt, är flexibel och har god förmåga att prioritera. Att du är en van IT-användare, hanterar officepaketet väl och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift ser vi som en självklarhet.


Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Juridik- och upphandlingsavdelningen Henriette de Maré
031 - 315 12 74
SACO Annika Håkansson

Vision Maka Achalbedachvili
031-315 10 28
Upphandlingschef Christian Larsson
031-315 12 71
Enhetschef Överförmyndarenheten Annika Ewe
031-315 18 81
Tf Upphandlingschef Jonna Eriksson
031-315 12 79

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 11-17 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
MÖLNDAL, 43182

Liknande jobb


2 januari 2025

2 januari 2025

Upphandlare

Upphandlare

23 december 2024

Upphandlare - vikariat

Upphandlare - vikariat

20 december 2024