OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Har du utbildning inom ekonomi/juridik och erfarenhet av lagen om offentlig upphandling (LOU) samtidigt som du trivs i en nätverkande roll? Vi söker nu dig som vill vara med på vår utvecklingsresa där du får väga in viktiga frågor så som klimat, människors hälsa och arbetsrättsliga aspekter i samband med upphandling. Vill du även arbeta i en kulturstad med fantastiska miljöer, unik stadskärna, levande landsbygd och världsarvsstatus så tycker vi att du ska söka till oss!
Vi söker en pedagogisk och självgående avtalscontroller till Serviceförvaltningen!
Hos oss får du arbeta med omväxlande och intressanta arbetsuppgifter där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa. I tjänsten ingår även att jobba med ständiga förbättringar och främja hållbarhet samt att stödja förvaltningschefen med att nå politiska mål.
Serviceförvaltningen är Falu kommuns leverantör av interna service- och kringtjänster enligt ett FM-koncept, lokalförsörjning och förvaltning av de flesta av kommunens fastigheter. Verksamheten tillhandahåller även tjänster inom lokalvård, kostförsörjning, vaktmästeritjänster, fordon och posthantering.
Vi erbjuder även flera uppskattade förmåner såsom årsarbetstid, semesterväxling och möjlighet till distansarbete på del av din arbetstid.
Välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter
Som avtalscontroller hos oss får du breda kontaktytor och stor frihet i att lägga upp ditt eget arbete. Rollen som avtalscontroller innebär att kommer du att vara spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både
internt inom kommunen och i kontakt med externa aktörer. Du blir vårt språkrör gentemot leverantörer, upphandlingscenter och andra förvaltningar i upphandlingsfrågor. Du kartlägger befintliga avtalssituationer, informerar förvaltningar och samordnar behov över förvaltningsgränserna.
Vi utlovar ett komplext och omväxlande arbete där ingen dag är den andra lik!
Kvalifikationer
För rollen krävs:
- Högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller dylikt, alternativt flerårig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren kan bedöma som likvärdig
- Erfarenhet av Lagen om offentlig upphandling (LOU)
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strategisk samtidigt som du har förmågan att växla mellan helhet och detaljer utan att tappa överblicken. Du är en person som arbetar självständigt och tar egna initiativ samtidigt som du tar ansvar för resultatet. Du är också lösningsfokuserad och har god analytisk förmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är bra på att planera och göra tydliga prioriteringar bland dina arbetsuppgifter. Vi ser också att du är bra på att samarbeta och gärna delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra. Du trivs i ett sammanhang med många kontaktytor och har förmågan att se saker och ting från andra verksamhetsområdens perspektiv. Det är också viktigt att du kan förklara saker på ett pedagogiskt sätt och att du är tydlig i din kommunikation.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Meriterande kvalifikationer
- Erfarenhet av entreprenadverksamhet med kännedom om entreprenadjuridik
- Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet
- Det är meriterande om du är certifierad upphandlare och har förhandlingsvana
- Erfarenhet av arbete med miljö-, ekonomisk- och social hållbarhet
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi erbjuder dig en flexibel arbetstidsmodell och möjlighet till distansarbete på 49 % finns.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband ansökan eller vid intervju.
Kontaktuppgifter
Stabschef Malin Nordström, malin.nordstrom@falun.se
Avtalscontroller Maria Selander, maria.selander@falun.se
Fackliga företrädare
Christina Johansson på Vision, 023-868 38
Ulrika Bergman på SACO, 023-827 74
Övrigt
Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra
arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en
inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. Även arbetsprov kan bli aktuellt.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din
ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.
Kontaktinformation
Malin Nordström, Stabschef
Arbetsplats
Falun