Avtalscontroller

Avtalscontroller

Arbetsbeskrivning

Är du en driven avtalscontroller som gillar entreprenörsstyrning? Vill du arbeta i en organisation med tydligt fokus på upphandling och avtalsuppföljning? I så fall kan du vara den vi söker

Arbetsuppgifter och ansvar.

Som avtalscontroller hos Signalisten arbetar du aktivt med entreprenörsstyrning,
avtalsuppföljning och uppföljning av företagets avtalsrelationer.

Rollen omfattar planering och koordinering av uppföljningsmöten med företagets
leverantörer samt att ge stöd till medarbetare och chefer genom att
säkerställa att uppföljningen dokumenteras korrekt. Du följer upp entreprenören
och dess underentreprenörer avseende kontraktsvillkor, ger stöd till
organisationen i den löpande entreprenörsstyrningen och avtalsuppföljningen.

I nära samarbete med våra tre upphandlare är du med att utveckla vår
inköpsorganisation och arbetar för kvalitetssäkring i alla led. Du är delaktig
i inköpsprocessen och fungerar som stöd för beställarna vid avrop på ramavtal
och förnyade konkurrensutsättningar.

Signalisten har påbörjat utveckling av policys, riktlinjer, anvisningar, processtöd och mallar för både upphandling, entreprenörsstyrning och avtalsuppföljning. Du får möjlighet att medverka för att ytterligare trimma processen för inköp och entreprenörsstyrning och uppföljning av entreprenader.
Vi söker dig som har:

Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt

- Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Kunskaper i AB, ABT, ABK och ABFF

För att lyckas i rollen som avtalscontroller är det viktigt att du har ett intresse
för inköp och avtalsförhållanden. Du tar egna initiativ, söker information och
sätter dig snabbt in i upphandlade avtal.

Det är förmånligt om du har erfarenhet av avtalsuppföljning och strategiska
inköp, särskilt kravställning av tjänster i förfrågningsunderlag. Vidare är en utbildning inom avtalsrätt samt erfarenhet av offentlig upphandling gynnsamt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från kommun, kommunala bolag eller myndighet samt erfarenhet av att arbeta i digitala upphandlingsverktyg. Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är målinriktad, resultatorienterad och självgående. Det är viktigt att du är serviceinriktad i dina kontakter med uppdragsgivare och beställare. För att lyckas i rollen är det bra att vara strukturerad, flexibel, duktig på att skapa goda relationer och att bygga förtroende.

Tillsättning Önskad tillsättning sker enligt överenskommelse.
Tjänsten är en tillsvidare anställning, provanställning kan komma att tillämpas.

Ansökan
Registrera din ansökan så fort som möjligt då vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar på något annat sätt än via vår hemsida.

Frågor om tjänsten
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Peter Wråke, chef för utvecklingsavdelningen, på peter.wrake@signalisten.se

Frågor om rekryteringsprocessen
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Tove Öjes Lundell, rekryteringskonsult, på tove.ojes@signalisten.se

Annonsering och rekryteringsval
Observera att vi redan gjort vårt val av annonseringsforum och rekryteringsmetod, varför vi avböjer oss säljare inom dessa områden.

Signalisten är en allmännyttig bostadsstiftelse med cirka 75 anställda. Hos oss spelar du en viktig roll i ett litet företag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter.

Alla medarbetare får en egen utvecklingsplan för att stimulera och utmana till yrkesmässig och personlig utveckling så att vi tillsammans kan uppnå våra övergripande affärsmål. Vår värdegrund är en viktig plattform för vårt arbetssätt, vilket innebär att vi arbetar långsiktigt, är engagerade, kunniga och ansvarstagande.

Vi vill att alla medarbetare ska må bra och vara friska så därför satsar vi på hälsofrämjande insatser och förmåner såsom regelbundna hälsoundersökningar och friskvårdsbidrag.

Balans i både arbete och privatliv är viktigt. Vi erbjuder ett personalstöd som ger privatrådgivning inom juridiska, ekonomiska och psykosociala frågor.

Vårt kontor ligger i ljusa fräscha lokaler centralt i Solna med några minuters gångavstånd till Solna Centrum, tunnelbana, bussar och tvärbana. Vi är en rökfri arbetsplats vilket innebär att det inte är tillåtet att röka på arbetstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olivia Öhrström

Sammanfattning

Besöksadress

Skytteholmsvägen 39 A
None

Postadress

Box 1104
Solna, 17122

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024