OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.
Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.
Varför ska du söka?
Du kommer att bli en del av en samhällsviktig verksamhet som verkligen är i fokus och gör Sverige säkrare.
Våra tjänster är grundläggande för viktiga samhällsfunktioner såsom polisen och räddningstjänster. Stora resurser läggs på att upprätthålla en utmärkt leverans och vidareutveckla våra samhällskritiska tjänster.
Hos MSB får du ett meningsfullt och utmanande arbete med bra utvecklingsmöjligheter och förmånliga villkor. Vi har ett brett uppdrag att stödja andra för att göra samhället säkrare, där du får möjlighet att bidra med dina färdigheter och din kunskap. Du kommer att få träffa engagerade och trevliga kollegor med olika bakgrunder, hög kompetens och mycket erfarenhet.
Arbetsuppgifter
Som avtalscontroller/avtalsförvaltare arbetar du i ett team med ansvar att förvalta leverantörsavtal inom verksamheten för Rakel och ledningssystem. Ena dagen diskuterar vi komplexa juridiska frågor inom upphandlings- eller avtalsjuridik med våra jurister och nästa dag sätter vi oss in i tekniska krav tillsammans med våra verksamhetsspecialister. Vi stödjer verksamheten i att bli bättre beställare genom att sprida kunskap och stötta. Vi arbetar tätt tillsammans med och stöttar våra leveransansvariga som ansvarar för uppföljning av servicenivåer och leveranser.
För oss är det viktigt att skapa en god relation med våra leverantörer så att samverkan fungerar bra även när vi inte är överens. Att kunna prata med och skriva till personer på ett trevligt och tydligt sätt oavsett deras roll är vitalt. Ordning och reda är centralt för oss och när det gäller avtal ska vi registrera, arkivera, diarieföra, hålla reda på löptider och brytdatum. Kort sagt hålla ordning. Vi måste också kunna formulera oss tydligt i avtalstexter, protokoll, instruktioner och liknande.
All den kunskap och erfarenhet vi samlar på oss rörande befintliga avtal och leverantörsrelationer återför vi sen vid upphandling av nya avtal. Vi kvalitetssäkrar upphandlingsdokumenten tillsammans med upphandlarna. Allt för att hela tiden få bättre avtal och en god leverans till bästa pris.
Vårt avtalsteam är fortfarande under uppbyggnad och du kommer att ha stora möjligheter att påverka vår framtida verksamhet. Vi utvecklar också löpande samarbetet med verksamhetens och myndighetens övriga funktioner.
Din kompetensprofil:
För att söka anställning har du ett stort och aktuellt kunnande inom hela inköpsprocessen för upphandlande myndigheter. Du är duktig på att hantera komplexa och omfattande avtal och har flerårig erfarenhet av avtalsrevidering, grundläggande avtalsrätt, förhandling och uppföljning av avtal. Du har stor kunskap inom LOU eller ännu hellre LUFS.
Det är meriterande om du har:
- van att arbeta inom myndighet eller offentlig förvaltning
- arbetat med samhällsviktiga kommunikationstjänster och/eller har kunskap om krisberedskap
Du behöver ha lätt för att ta kontakt, skapa tillit och bidra till ett bra samarbetsklimat. Att dela med dig av dina kunskaper är något som är självklart för dig. Du är van att leverera med hög kvalitet och du gillar att lyfta blicken för att se till nyttan för hela verksamheten, hela MSB eller egentligen hela Sverige. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och är duktig på att skriva tydligt och lättförståeligt. Vi använder nästan alltid svenska, men engelska kan också behövas. Vi kommer att fästa stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Om MSB
Anställningen är placerad på avdelningen för cybersäkerhet och säkra kommunikationer vid enheten för leverantörsstyrning och systemberedskap. Enhetens uppgift är att ha kontakt med externa leverantörer av drift av nät, tjänster, stödsystem och säkerhet. I detta ingår beställning och leveransuppföljning gentemot leverantörer och ansvar för avtalsenlig leverantörssamverkan. I uppgiften ingår beredskapsfunktion för system och tjänster.
https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/
Anställningsvillkor
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Karlstad eller Stockholm, på vårt kontor Tomteboda. MSB tillämpar provanställning. Resor i tjänsten kan förekomma.
Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/
Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef John Philipson. Fackliga företrädare är Carl Önne Saco-S, Jan Herremo ST och Ann-Britt Paradis eller Leif Fröhlen SEKO. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240. Samtliga nås via växelnumret 0771-240 240..
Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 1 maj märkt med referensnummer 2022/75.
Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.
MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20