OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en avtalscontroller med inriktning mot logistik som vill lyfta våra inköp inom Borås Stads koncern och hjälpa oss bli Sveriges bästa inköpsfunktion. Är det en utmaning som passar dig? Då vill vi att du hör av dig!
Borås växer snabbt. Allt fler upptäcker en stad inbäddad i parker och gröna områden där det alltid är nära till naturen, men också till ett levande centrum med mötesplatser, uteserveringar och spännande kultur - samt goda kommunikationer och ett framgångsrikt näringsliv. Dessutom har Borås Stad utsetts till Årets kommun i Sveriges största karriärundersökning och rankas som ett av de hundra bästa karriärföretagen i Sverige.
Som avtalscontroller kommer du att jobba på Koncerninköp som är en del av Stadsledningskansliet. Här letar vi alltid efter möjligheter att göra så bra affärer för boråsarna som möjligt. På lång sikt har vi satt målet riktigt högt: att bli Sveriges bästa inköpsfunktion. För att lyckas jobbar vi hela tiden med att fila på detaljer, hitta nya kreativa lösningar och skapa affärer i toppklass för våra beställare.
Som avtalscontroller arbetar du operativt och strategiskt med avtalsförvaltning. Du tar fram och implementerar uppföljningsplaner, analyserar statistik och arbetar med nyckeltal. Du utvecklar och följer upp processer i ditt arbete med ständiga förbättringar. Du stöttar även i upphandlingsarbetet som kravsamordnare i stadsövergripande avtal. Du ansvarar vidare för informationsspridning och stöd i frågor kring avtalsförvaltning för medarbetare i Borås Stad.
Du arbetar koncernövergripande med verksamhetsperspektivet i åtanke. Inriktningen mot logistik innefattar bl. a. att du arbetar med Borås Stads distributionscentral och de varuflöden som passerar genom den. I tjänsten ingår även att stödja Koncerninköpschefens ärendeberedning med att arbeta mot politiska mål.
Du har en flerårig akademisk examen inom relevant område med företrädesvis ekonomi eller ingenjör inom logistik eller industriell ekonomi som bas, alternativt att du har arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig. Du har minst ett års relevant arbetslivserfarenhet.
Du har goda kunskaper och känner dig bekväm med användning av olika IT-system och du har bred kunskap inom Office-programmen och då speciellt Excel.
Din roll som länken mellan Borås Stads beställare och våra leverantörer kräver att du kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift, eftersom pedagogisk kommunikation till medarbetare på olika nivåer är en nyckel i din roll.
För att lyckas med tjänsten är du analytisk och har förmågan att strukturera ditt arbete samt är bekväm med att samverka med andra. Du är uthållig och affärsmässig och kan med hjälp av dessa egenskaper genomföra uppgifter som kräver det lilla extra. Du är också driven, orädd och självgående med intresse för att arbeta med varuflöden och distribution inom inköp och uppföljning, vilket vi vill att du beskriver i din ansökan.
Vi ser det som meriterande om du har:
- erfarenhet av avtalsförvaltning.
- erfarenhet av att arbeta med logistik och distribution.
- erfarenhet från inköp/upphandling.
- kunskaper inom juridik, LOU eller LUF.
Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet för tjänsten.
Vi kan erbjuda en mycket utmanande och stimulerande roll för dig som vill utveckla inköpsarbetet i Borås Stad och bidra till bättre affärer för invånarna. Du får en plats hos oss på Stadsledningskansliet, med anställning 100 procent och tillträde enligt överenskommelse.