OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill fortsätta att utveckla vårt arbete med såväl strategisk som operativ avtalsuppföljning för den särskilda kollektivtrafiken, det som vi kallar för serviceresor. Vi kan erbjuda dig ett utmanande och händelserikt uppdrag på en arbetsplats som präglas av starkt engagemang. Tillsammans skapar vi utvecklingskraft och vill du bidra till det, välkommen med din ansökan!
Arbetsuppgifter:
Enheten serviceresor har ett uppdrag att stödja de vi finns till för, där medarbetarna har olika uppdrag att bland annat planera, utreda, koordinera och fatta beslut om resor. Sektionerna inom enheten för serviceresor ansvarar för sjukresor, skolskjuts, färdtjänst, kvalitetsutveckling och uppföljning samt koordinerar trafiken på vår Beställningscentral.
Som avtalscontroller på staben för serviceresor har du en nyckelroll ansvarar för våra trafikavtal genom uppföljning och samverkan med externa aktörer, leverantörer, som levererar våra trafiktjänster utifrån upphandlade trafikavtal. Du planerar, koordinerar och dokumenterar regelbundet avstämningar med leverantörer och följer upp avtalsvillkoren. Arbetet innebär också att du sprider information och erbjuder stöd i frågor gällande avtalsuppföljningen. Du är vår expert på uppföljningsfrågor vid upphandling, du genomför omvärldsbevakning och identifierar förbättringsbehov genom att analyserar trafikdata inför olika beslut inom enheten.
Om organisationen
Område Trafik och samhällsplanering ansvarar för planering och utveckling av Örebro läns all kollektivtrafik och arbetar aktivt med infrastruktur, logistik och för en hållbar samhällsplanering. Målen inom området är bland annat att verka för att öka antalet resenärer, kundnöjdhet och minska energianvändningen.
Område Trafik och samhällsplanering är en del av förvaltningen Regional utveckling. Förvaltningen verkar för den regionala utvecklingen i vår region. Vårt uppdrag är att arbeta för hållbar tillväxt och god livskvalitet i hela Örebroregionen.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som avtalscontroller krävs att du har god förmåga att driva uppföljningsarbetet kring avtalen med fokus på kvalitet och avtalsefterlevnad. Du har en väl utvecklad analystisk förmåga och kan koppla ihop data av trafikleveranser med kraven i trafikavtalen för att omsätta det till konstruktiva samtal med avtalsparten. Du drivs av att upprätthålla en hög kvalitetsnivå inom serviceresor för att säkertställa en god resa för våra kunder.
Du ska ha en lämplig akademisk examen gärna med juridisk eller ekonomisk inriktning eller annan eftergymnasikal utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med kravställning av tjänster samt erfarenhet av arbete från en politiskt styrd organisation. Du har kanske tidigare arbetat med leverantörstyrning inom offentlig sektor och har därmed god kännedom om LOU.
Som person har du mycket lätt för att samarbeta med andra människor då majoriteten i uppdraget handlar om samverkan med såväl interna som externa aktörer. Du tar egna initiativ och du är kommunikativt tydlig och kan uttrycka dig väl i det svenska språket, både i tal och skrift och anpassar kommunikationen beroende på vem eller vilka du träffar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställningsform:
Tillsvidareanställning på heltid.
Tillträde:
Snarast efter överenskommelse.
Upplysningar:
Områdeschef Johan Ljung, 019-602 39 94
Fackliga representanter
SACO, Anders Bäckman, 019-602 66 58
Vision, Malin Eriksson Söderlund, 019-602 15 35
Hemsida: www.regionorebrolan.se
Sista ansökningsdag:
2020-03-03.
Övrigt
För att söka tjänsten måste du logga in/skapa användare. Ansökan ska innehålla fullständig CV med meritförteckning, personligt brev samt adressuppgifter och ärendenummer till sökt tjänst. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Välkommen med din ansökan!
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Larsson, Ing-Marie
Chef Delnavaz, Daniel
0581-85330
Avdelningschef Wennerlund, Jan
019-6026113
Verksamhetschef Jansson, Annsofi
019-6028808
Avdelningschef Larsson, Yvonne
019-6027181
Avdelningschef Garpenholt, Lottie
0581-85287
Verksamhetschef Tegelberg, Åke
019-6024050
Verksamhetschef Kullberg, Gill
Verksamhetschef Neander, Ulla
0583-85760
Avdelningschef Jangentorp, Lena