Avtalscontroller, Södertälje sjukhus

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten tillhör ekonomiavdelningen och är en stödfunktion till sjukhusets verksamhet, vilket innebär att leverera en hög grad av service till kärnverksamheten i upphandlingsfrågor. Vi erbjuder dig en attraktiv och utvecklande arbetsplats där du har förmånen att ingå i en grupp om fem drivna och duktiga personer som bara väntar på att du söka dig till oss!
 
Avtalscontroller på Södertälje sjukhus:
Som avtalscontroller kommer du att vara avtalsansvarig för kostavtalet samt leverantörsansvarig för den utvalda leverantören. I arbetsuppgifterna ingår att analysera och mäta avtalstrohet samt leverantörskvalitet genom nära kontakt med leverantören och våra verksamheter. I dina arbetsuppgifter ingår även uppföljningsmöten, marknadsbevakning, statistik, hantering av reklamationer och kvalitetsproblem. Du ansvarar, tillsammans med övriga inom enheten, för att utveckla rutiner, medverka till att kunskapsöverföring sker internt samt agera som sakkunnig och stödja avdelningar i avtalsfrågor för området kost, måltider och livsmedelshygien. Avtalscontroller ansvarar även för att egenkontrollprogram och utbildningar inom Livsmedelshygien sköts. Kostavtalet är ett av sjukhusets största avtal.
 
Det finns olika nätverk inom SLL, inom området kost, som du förväntas deltaga i. Du kommer att samarbeta med interna och externa parter.
 

Dina personliga egenskaper:  

Som person är du lyhörd för landstingens kärnverksamhet och är en god pedagog som på ett lättförståeligt sätt kan förklara hur ramverket ser ut kring avtalen som du ansvarar för. Anställningen kräver att du är noggrann, strukturerad och har ett gott omdöme. Det är viktigt att ditt arbete styrs så att resultatet är hållbart ur juridiska såväl som ekonomiska aspekter samt att du ska kunna hålla isär flera pågående processer. Det är även viktigt att du har hög personlig integritet och inte låter dig  påverkas på ett otillbörligt sätt. Du ska vara analytisk, tycka om självständigt arbete med stort eget ansvar, ha en väl utvecklad social förmåga och ha lätt för att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Egenskaper som ytterligare värdesätts är att du är initiativrik, affärsinriktad och driven. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
 
Dina kvalifikationer:
Vi söker dig som har en relevant akademisk bakgrund alternativt förvärvat motsvarande erfarenhet i arbetslivet; gärna inom inköp och /eller offentlig upphandling, avtalsuppföljning helt med inriktning kost. Du har erfarenhet från offentlig verksamhet och någon form av dokumenterad kunskap inom LOU. 
 
Anställningsform:
Tjänsten är ett vikariat som längst t.o.m. 2019-09-30. Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. 
 
Jobba på Södertälje sjukhus:  

Södertälje sjukhus ligger centralt i Södertälje med mycket goda kommunikationer med pendeltåg och buss. Här finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på riktigt. Alla medarbetare uppmuntras att utvecklas genom vårt unika program för kompetensutveckling, Humanistisk Medicin. På vårt KTC, Kliniskt Träningscentrum, erbjuder vi också praktisk vidareutbildning på plats. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag och tillgång till både friskvårdskonsult och träningslokaler. Urval och intervjuer sker löpande.
 
Välkommen med din ansökan som ska innehålla löneanspråk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SÖDERTÄLJE SJUKHUS Södertälje
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Vikariat
  • Publicerat: 29 augusti 2018

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024