OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till en av våra kunder i som är ett kommunalt fastighetsbolag söker vi nu en avtalscontroller till ett konsultuppdrag. Uppdraget är på deltid (75-100%) och förväntas starta omgående och pågå t.o.m. september 2024.
Syftet med uppdraget är att täcka för ordinarie personal som ska vara föräldraledig. Som avtalscontroller kommer du ingå i inköpsenheten som är en del av Ekonomiavdelningen och består av elva personer. Enheten ansvarar för inköps- och upphandlingsprocessen, sätter affären i fokus i har ett konsultativt förhållningssätt och syfte att alltid skapa värde i organisationen.
Beskrivning av uppdraget
Rollen som avtalscontroller är sedan april 2023 ny hos vår kund och är därför under utformning. Arbetsuppgifterna omfattar bl.a.:
- Ekonomisk uppföljning av ingångna avtal
- Erfarenhetsåterföring till kommande upphandlingar
- Leverantörsbevakning i Inyett och Creditsafe
- Stöttning till beställare i tillämpning av upphandlade avtal
- Informera om avtal till interna beställare
- Övergripande implementerings- och förbättringsarbete
Omfattning
Uppdraget kommer omfatta 75 - 100 % av en heltidstjänst, som hos vår kund är 38 tim/vecka.
Placering
Vår kunds kontor finns på söder i Stockholm. Arbetet kan även kräva att man vid behov behöver besöka områdeskontoren i Skarpnäck, Skärholmen och Hässelby.
Möjlighet till distansarbete
För uppdraget önskar vi att konsulten är fysiskt på plats hos vår kund, minst tre dagar per vecka.
Obligatoriska krav
- Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik, upphandling eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
- Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
- Goda kunskaper i MS Officepaketet, särskilt Excel
- Kunna tala och skriva flytande på svenska
Kunskap och erfarenhet
Vi söker dig som har ett intresse för inköpsfrågor och är en driven, analytisk, orädd, ordningsam och samarbetsvillig person som trivs med att stötta och utveckla. Gärna erfarenhet av controlling.
Eftersom avtalscontrollern har många kontaktytor framförallt inom bolaget är det viktigt att du är lyhörd, nyfiken och kreativ. Rollen är under upparbetande och det är därför viktigt att kunna hitta lösningar på utmaningar som inte har något facit, något som kräver god kommunikationsförmåga.
Meriterande krav
- Förmåga att arbeta med olika analyser och på ett pedagogiskt sätt kommunicera resultatet av dessa
- Erfarenhet av att arbeta med upphandling och avtalstolkning från offentlig eller privat sektor
- Kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i Agresso ERP
- Kunskaper i AB, ABT, ABK och ABFF
- Arbete i politiskt styrd organisation
Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Bakgrundskontroll och referenstagning är en del av denna process.
Har du några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-4993800.
Välkommen med din ansökan!