OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba för ett bolag som tar ett stort samhällsansvar, där hög kompetens och engagerade kollegor präglar stämningen? Har du flerårig erfarenhet av uppföljning gällande upphandlade leverantörer? Då kan det vara dig vi söker!
Vi erbjuder ett omväxlande och givande arbete i ett annorlunda fastighetsbolag där vår värdegrund bygger på engagemang, nyfikenhet, omtanke och kompetens.
Hos oss har du möjligheten att växa i din roll och utvecklas i takt med verksamhetens behov.
Om tjänsten
Vill du arbeta strategiskt med avtalsuppföljning och bidra till ett hållbarhetsperspektiv? Är leverantörskontakter och miljöfrågor viktiga för dig i ditt arbete? Vill du vara med och bidra till samhällsnytta och samtidigt få växa i din roll? Då har du hamnat rätt!
Tjänsten som avtalscontroller är en nyinrättad tjänst där du som expertstöd driver och utvecklar arbetet med avtalsuppföljning där du får möjlighet att jobba brett inom en stor del av organisationen. En central del i din roll som avtalscontroller är att säkerställa att uppföljning sker av ställda krav i avtalen - med fokus på kvalitet, miljö, socialt ansvarstagande och arbetsrättsliga villkor. I din roll är det därför viktigt att du kan prioritera, uppvisa problemlösningsförmåga, arbeta självständigt, och är noggrann och systematisk i ditt arbete.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden innefattar:
- Planera, koordinera och genomföra avtalsuppföljning på en övergripande nivå men även på enskilda avtal. Insamling av data och information är en grund för avtalsuppföljningen och ska utföras av rollen i samarbete med bolagets avtalsägare och avtalsförvaltare
- Säkerställa att uppföljning sker av alla ställda krav i avtalet, utöver de specifika kraven för respektive avtal övergripande följa kraven i kvalitet, miljö, socialt ansvarstagande, arbetsrättsliga villkor, med mera
- Ansvara för att ta fram rapporter, sammanställa, dokumentera samt analysera resultatet av uppföljningen
- Arbeta med förslag och åtgärdshantering utifrån vad som framkommit vid uppföljningen
- Underhålla och utveckla arbetssättet för avtalsuppföljning
- I upphandlingsskedet samarbeta med ansvarig upphandlare för att utforma relevanta krav och rutiner för avtalsuppföljning
- Under avtalsperioden genomföra löpande stickprovskontroller och uppdateringar av leverantörernas certifikat, försäkringar, prislistor etc
- Säkerställa att avtalen nyttjas i enlighet med lagen om offentlig upphandling, på ett affärsmässigt sätt, så att varor och tjänster köps in kostnadseffektivt, till rätt kvalitet och med minsta möjliga miljöpåverkan
Kvalifikationer (Löpande/punkter)
För att passa till tjänsten som avtalscontroller uppfyller du följande krav
- Relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, juridik eller motsvarande, alternativt likvärdig kunskap förvärvad på annat sätt
- Flerårig erfarenhet av uppföljning gällande upphandlade leverantörer
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Goda kunskaper i svenska språket, i tal och skrift
Meriterande kunskaper och erfarenheter
- Erfarenhet av offentlig verksamhet och vad det innebär att vara styrd av LOU (lagen om offentlig upphandling)
- Erfarenhet av avtalsutformning och avtalstolkning
- Tidigare erfarenhet från bygg- eller fastighetsbranschen
- Kunskaper i AB, ABT, ABK och ABFF
- God IT- och systemvana
- Erfarenhet från upphandlingssystem
Personliga egenskaper
Vi söker dig som:
- Är duktig på att prioritera, lösa problem och driver ditt arbete självständigt framåt
- Tar egna initiativ och har hög samarbetsförmåga
- Är noggrann och systematisk i ditt arbete, då arbetet innebär kontroll och uppföljning
- Är trygg i dig själv och din kompetens och kan på ett pedagogiskt vis förmedla dina kunskaper till andra.
Om enheten
Inköpsenheten ansvarar för att Micasa upphandlar och har tillgång till avtal för de varor, konsult- och entreprenadtjänster som krävs för att bolaget ska kunna utföra sitt uppdrag. På enheten är vi i dagsläget tre upphandlare, en inköpsassistent på 50% och en inköpschef. Som avtalscontroller ingår du i inköpsenheten och tillsammans med redovisningsenheten, fastighetsanalytiker och 3 stycken ekonomicontollers utgör vi ekonomiavdelningen
Tjänsten som avtalscontroller är en nyinrättad tjänst och det kommer finnas stora möjligheter att påverka tjänstens utformning och innehåll.
Om verksamheten
Micasa Fastigheter i Stockholm AB är ett fastighetsbolag som ingår i koncernen Stockholms Stadshus AB. Vår huvudsakliga uppgift är att tillhandahålla välskötta, trygga och tillgängliga bostäder till stadens äldre, personer med funktionsnedsättning samt till av staden prioriterade grupper med svag ställning på bostadsmarknaden. Vi äger och förvaltar 103 fastigheter som omfattar knappt 1 miljon kvadratmeter. Vårt sätt att driva verksamheten är certifierat enligt ISO 14 001 för miljö och ISO 50 001 för energi
Vi kan engagera oss i något som vi brinner extra för genom 8 timmars valfritt volontärsarbete varje år. Vi har även ett förmånligt friskvårdsbidrag, rabatterade gymkort, förmånligt lunchkort, privat sjukförsäkring och regelbundet anordnade friskvårdsaktiviteter
Mer information
Läs mer om oss på vår webbplats www.micasa.se
Ansökan
Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag 29 mars. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Örjan Rosvall, enhetschef inköp, orjan.rosvall@micasa.se eller Alba Lauthers, HR-generalist, alba.lauthers@micasa.se. Du kan också kontakta oss via info@micasa.se.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristian Arenander, IT-chef
08-508 360 28
Maria Ehn, Kommunikationschef
08-508 360 00
Ulrika Thorildsson, avdelningschef
08 508 360 00
Roger Teljfors, enhetschef Teknik och Trygghet
08 508 360 00
Roger Teljfors, rekryterande chef
08 508 360 00
Emilia Madeon, HR-specialist
08 508 360 54
Marianne Hall, rekryterande chef
08-508 360 00
Laura De Los Santos, HR-generalist
08 508 360 00
Gunnar Ohlsén, rekryterande chef
08 508 360 00
Laura De Los Santos, HR-Generalist
08 508 360 54