Avtalscontroller till Myndighetsverksamheten

Avtalscontroller till Myndighetsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utveckla vår verksamhet och göra vardagen enklare för Örebroarna?
Till enheten för uppföljning på Myndighetsverksamheten söker vi nu en avtalscontroller. Du ansvarar bl.a. för uppföljning av utförare som regleras av lagen om valfrihetssystem (LOV) och (LOU) lagen om offentlig upphandling, med köp av tjänster enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS), Socialtjänstlagen (SoL) samt överenskommelser med kommunens egenregi verksamhet.

Om tjänsten
Vi erbjuder ett utvecklande arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Du blir en del av en arbetsgrupp som präglas av ansvarstagande och höga ambitioner. Du erhåller kontinuerligt kompetensutveckling och får möjlighet att medverka i utvecklingen av processer inom uppföljningsområdet

Enheten för uppföljning ansvarar för att följa upp och säkra att alla utförare ger våra medborgare den kvalitet i tjänsten som är avtalad. Det innebär att arbetet sker mot både intern verksamhet och privata utförare. I ett valfrihetssystem är kommunens roll att bland annat godkänna utförare samt följa upp och utvärdera att utföraren levererar minst den kvalitet som gäller enligt lag och enligt kommunens egna bestämmelser. Detta görs utifrån lagen om valfrihetssystem (LOV) och lagen om offentlig upphandling (LOU).

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• revidera och utveckla avtal enligt LOV och LOU
• driva processen för utförare att bli godkända och valbara
• upprätta överenskommelser med kommunal utförare
• handlägga, utreda och analysera olika typer av ärenden
• genomföra uppföljningar av krav i avtal och överenskommelse
• ha kontinuerlig dialog med utförare och samverkanspartners

Kompetenskrav


• lämplig högskole-/universitetsexamen om minst 180 hp som arbetsgivaren bedömer som relevant, t.ex. socionom, sammhällsvetare eller juridik
• kunskap om handläggning, metoder och verktyg för uppföljning och utvärdering
• erfarenhet av arbete med uppföljning och myndighetsutövning
• sakkunskap om de specifika verksamheterna och gällande lagstiftning (vård och omsorg om äldre och/eller personer med funktionsvariationer)

Arbetet ställer krav på mycket god kommunikativ förmåga där du på ett tydligt och strukturerat sätt kan uttrycka dig väl i tal och skrift, samt kan föra en dialog med utförarna. Du tar ansvar för din uppgift och kan självständigt handlägga och leda utredningar inom olika verksamhetsområden. Vidare kan du beskrivas som en trygg och stabil person med en god förmåga i att arbeta både självständigt och i team. Det krävs även att du är noggrann i olika processer och kan ta hänsyn till det större perspektivet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande

• erfarenhet av arbete med utvecklingsfrågor
• erfarenhet av arbete med hälso- och sjukvårdsfrågor

Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidare

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: 1 januari 2022 eller enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Myndighetsverksamheten är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter. Myndighetsverksamheten SOU (skola, omsorg och uppföljning) är cirka 150 medarbetare som jobbar med myndighetsutövning, debitering, tillsyn och uppföljning. Vi jobbar för att rättssäkra processer som rör myndighetsutövning och uppföljning. Våra värdeord är rättssäkerhet, likvärdighet, service och samverkan.

Örebro kommun ökade medborgarnas valfrihet genom att 2014 införa ett valfrihetssystem för omvårdnadstjänster och mattjänst inom hemvården samt för utförare av daglig verksamhet för personer med funktionsnedsättning. Den ökade valfriheten regleras av lagen om valfrihetssystem (LOV). Kommunen har också upphandlat verksamheter enligt lagen om offentlig upphandling (LOU). Den innebär att medborgarna får möjlighet att själva välja. Kommunen ska garantera kvaliteten i tjänsterna som utförs, såväl inom den kommunala verksamheten som hos de externa aktörerna. Kommunen svarar för godkännande och uppföljning av dessa verksamheter

Övrig information
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 10 oktober.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Enhetschef

Enhetschef

14 november 2024

13 november 2024

Socionomer

13 november 2024

Skolsocionom

Skolsocionom

13 november 2024