OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du kunnig inom lagen om offentlig upphandlingoch har erfarenhet om avtalshantering? Ta chansen att söka ett långt uppdrag hos Serviceförvaltningen -Region Stockholm!
Om tjänsten
Region Stockholms serviceförvaltning söker nu två personer till rollen som avtals-controller/avtalsförvaltare/avtalsansvarig. Ditt huvudsakliga ansvar i rollen är att förvalta avtal, vilket innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
Hjälpa kunder/använder att förstå och använda avtalet
Utveckla avropsvägledningar
Administrera avtalsförlängningar
Genomföra prisändringar och beräkna indexförändring
Statistiska analyser
Vara behjälplig vid upphandlingsarbete
Det är en social roll med många kontaktytor där du ständigt kommunicerar med leverantöer och interna intressenter. Allt som upphandlas och därefter förvaltas används inom Region Stockholms verksamhet och du utgör således en viktig del i att arbetet kan löpa på som det ska.
Om dig
Vi söker dig som kan arbeta självständigt och ansvara för dina egna arbetsuppgifter. För att klara av detta bör du ha god struktur och vara duktig på att planera. Det är även viktigt att vara serviceinriktad och ödmjuk, samt duktig på att samarbeta oavsett person eller sammanhang. Sist men inte minst har du ett öga för detaljer och ger dig inte förrän du funnit rätt svar.
Krav för tjänsten
Kompetens inom lagen om offentlig upphandling (LOU). Den kan vara tillskansad via yrkeshögskola eller universitet.
Eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av avtalshantering/förvaltning vilket bl.a. innefattar att kunna beräkna prisjusteringar m.h.a. index, tolka avtal och projektleda att varje avtal följs upp enligt dess unika villkor.
God svenska i tal och skrift
Skicklig användare av informationstekniska hjälpmedel och Office-paketet
Erfarenhet av att jobba inom komplex organisation där du får ta mycket eget ansvar
Noggrann med sinne för ordning och reda
Meriterande
Att ha genomfört egna upphandlingar
Jobbat inom offentlig förvaltning
Kompetens inom IT-upphandling/IT
ÖvrigtUppdraget startar omgående och sträcker sig fram till 30 september 2025. Omfattning 100%. Arbetet är förlagt till Region Stockholms kontor på Lindhagensgatan 100, men det finns också möjlighet att arbeta någon dag i veckan på distans.
Om Arena PersonalArena Personalär experter på rekrytering och bemanning och är en av de mest erfarna aktörerna på den svenska bemanningsmarknaden. Vi är verksamma över hela Sverige, och har kollektivavtal med Unionen och LO.Som konsult hos oss på Arena Personal kan du förvänta dig en stöttande och nära Konsultchef. Hos oss får du möjlighet att testa på nya spännande arbetsplatser, bredda ditt nätverk och utveckla din karriär.
Vi ser fram emot att hjälpa dig till ditt nästa arbete!