Avtalscontroller till Trafikkontoret

Avtalscontroller till Trafikkontoret

Arbetsbeskrivning

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Trafikkontoret ansvarar för att sköta om och utveckla Stockholms offentliga rum, så att de är trygga, attraktiva, framkomliga och hållbara. Uppdraget innefattar allt ifrån att ta hand om den befintliga stadsmiljön till att genomföra strategiska investeringsprojekt och planera för morgondagens växande storstad. För att klara vårt uppdrag är vi ca 450 kollegor, som huvudsakligen sitter i Tekniska Nämndhusets nyrenoverade lokaler på Kungsholmen. Tillsammans ser vi till att Stockholm fortsätter vara en stad i framkant med hållbara transportlösningar och levande miljöer, både idag och i framtiden.



Arbetsplatsbeskrivning
På tillståndsavdelningen arbetar cirka 90 personer på fem enheter: juridik och parkering, norr, söder, stadsliv och system- och verksamhetsstöd.

Vi arbetar inom ett brett och spännande verksamhetsområde, där vår gemensamma nämnare är myndighetsutövning.
Enheten juridik och parkering ansvarar för parkeringsreglering, parkeringsövervakning, flyttning av fordon, betalsystem för parkering och parkeringstillstånd. Enheten arbetar också med juridiska frågor som har bäring på verksamheten samt med skadeståndsanspråk riktade mot staden.

Vi söker nu dig, självgående avtalscontroller som vill ingå i ett engagerat team och som tillsammans bidrar till en bättre Stockholm. Här får du chans att utveckla och utvecklas inom avtalscontrolling. Välkommen till oss!

 

Din roll
Rollen som avtalscontroller innebär att du har det övergripande ansvaret för uppföljningen av de upphandlade avtalen på enheten. Du är spindeln i nätet när det gäller avtalsfrågor både internt på förvaltningen och externt med våra leverantörer, samt att du har nära dialog och samarbete med Trafikkontorets upphandlare och ekonomienheten.

I din roll kommer du att

- systematiskt analysera, följa upp och övervaka de avtal som är tecknade med våra driftentreprenörer
- ansvara för avtalsadministration samt dokumentera avvikelser
- tolka och svara på inkommande avtalsfrågor
- föra och sammanställa statistik på befintliga leverantörer
- sammanställa budgetprognoser tillsammans med avdelningens controller
- delta i att planera och genomföra upphandling samt uppstart av nya entreprenörer tillsammans med upphandlingsenheten
- vara delaktig vid avveckling av entreprenörer som ej fått sina avtal förlängda
- administrera avtalsförlängningar
- ansvara för enhetens fakturahantering i Agresso.

 

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har

- relevant eftergymnasial utbildning inom främst ekonomi men även juridik, upphandling eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig
- flerårig och aktuell erfarenhet av utformning, tolkning och uppföljning av avtal
- väldigt goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel
- mycket goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och skrift.

Det är meriterande, om du har erfarenhet av

- kommunal eller offentlig verksamhet och vad det innebär att vara styrd av LOU (lagen om offentlig upphandling)
- upphandlingssystemet Kommers
- Agresso eller liknande ekonomisystem
- strategiskt inköp
- och intresse för trafik och parkering.


Vi sätter stort värde vid ovan nämnda kompetenser, engagemang för tjänsten samt personlig lämplighet i denna rekrytering.

För att lyckas i rollen behöver du vara självgående och trivas med att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Du ser lösningar på uppkomna problem, är anpassningsbar och har lätt för ta eget initiativ. Eftersom arbetet innebär kontroll och uppföljning är det viktigt att du är analytisk, noggrann och strukturerad.

Du skapar goda relationer och förtroende samt har en hög samarbetsförmåga, då i rollen har du många kontaktytor. Är du dessutom utvecklingsorienterad och trivs med att förbättra processer som styr arbetet är detta jobbet för dig!



Vi erbjuder dig
Du blir en del av en arbetsplats som präglas av hög kompetens, god arbetsmiljö och ständig utveckling med stockholmarna i fokus. Hos oss får du möjlighet att planera och styra din egen tid och tillsammans med dina kollegor bidra till ett bättre Stockholm. Vår arbetsplats ligger centralt i Tekniska Nämndhuset på Kungsholmen, bara några minuters promenad från centralstationen.

Utöver dessa erbjuder vi dig goda anställningsförmåner som kompetensutveckling, generöst friskvårdsbidrag, bra flextidsvillkor, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån två dagar/vecka. Läs gärna om våra förmåner inom Stockholms stad https://jobba.stockholm/formaner/ 

Varmt välkommen att söka tjänsten hos oss!

 

Din ansökan
Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV.

För att ha en fullständig ansökan ska du bifoga betyg och examensbevis som du vill åberopa.

 

Övrigt
Denna rekryteringsprocess kommer innehålla arbetspsykologiska tester.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande!

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024