OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa bra dagar för Karlstadsborna och samtidigt utveckla koncernen Karlstads kommun? Du får 7 000 arbetskamrater som tillsammans hjälps åt i det viktiga arbetet med att förverkliga vår vision om tillväxt och god livskvalitet.
Kommunledningskontoret arbetar med ledning, styrning och uppföljning av kommunens verksamheter. Vi arbetar också med att driva på utvecklingen och tillväxten i Karlstad i samarbete med näringslivet och andra aktörer. Bland våra 200 medarbetare finns många olika kompetenser och verksamhetsområden, till exempel ekonomi- och verksamhetsstyrning, juridik, upphandling, ledar- och medarbetarutveckling, kommunikation och IT-verksamhet.
Kommunledningskontoret söker nu en controller till upphandlingsavdelningen. Vi är idag åtta medarbetare inklusive upphandlingschef. Vårt uppdrag är att genomföra upphandlingar av varor, tjänster och verksamhetsentreprenader åt koncernen Karlstads kommun och Karlstadsregionens Räddningstjänstförbund. Vi har även ett visst samarbete med andra Värmlandskommuner och Region Värmland.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som avtalscontroller arbetar du nära avtalsägare och upphandlare med avtalsuppföljning av våra avtal. Du medverkar i upphandlingsfasen, är aktiv vid implementering av avtal, arbetar med avtalsförvaltning samt spendanalys. Du planerar och koordinerar avtalsuppföljningar, dokumenterar och redovisar resultat samt presenterar åtgärdsförslag och stödjer kommunens verksamheter.
Du bidrar till att utveckla implementering och information om nya avtal för ökad avtalstrohet, bidrar till utveckling av avtalsuppföljning och statistikframtagning. Vid behov tar du fram kostnads, leverantörs-, och marknadsanalyser.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen i ekonomi eller annan relevant examen. Det är meriterande om du har erfarenhet inom upphandling, juridik, inköp och avtalsrätt/avtalsanalys samt LOU. Som person är du analytisk och noggrann, du har helhetsperspektiv såväl som öga för detaljer, alltid med den goda affären i fokus.
Du kommer att ha många kontaktytor därför är det viktigt att du är kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du har vana och goda kunskaper i att arbeta i Microsofts produkter och då främst Excel.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Kontaktcenter Ann Salomonsson
054-540 10 62
Gruppchef Monica Bergergård
054-540 80 54
IT-chef/CIO Inge Hansson
054-540 12 13
Qtym Peter Finell
054-14 18 08
KS ordförande Per-Samuel Nisser
070-689 39 39
KS vice ordförande Lena Melesjö Windahl
070-543 71 32
Kommunalråd Peter Kullgren
070-532 77 00
Upphandlingschef Jerker Bäckström
054-540 10 50
Upphandlingskonsult Pär-Åke Andersson
054-540 10 51
Enhetschef Lotta Wahlén
054-540 12 02