OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att jobba med uppföljning, analys och utveckling av leverantörsrelationer? Har du dessutom förmågan att förenkla arbetssätt och kommunicera detta med intressenter? Då ska du läsa mer om vår tjänst som avtalscontroller!
Det här handlar jobbet om Vi söker nu en avtalscontroller till VA SYDs upphandlingsenhet som blir en del i arbetet med utveckling av strategier och riktlinjer för uppföljning av leverantörer, förenkling av arbetsprocess tillsammans med verksamheten samt analysering och övervakning av kritiska avtal. Du blir en viktig spelare i samarbetet och dialogen med våra leverantörer för att utvecklas tillsammans under avtalstiden.
Som avtalscontroller är dina huvudsakliga ansvarsområden att:
löpande analysera avtal samt följa upp dessa tillsammans med verksamhet och leverantör
hantera inrapporterade avvikelser gällande avtal och leverantörer
i samarbete med upphandlare ta fram strategier så att uppföljningen av avtalet fungerar optimalt
arbeta för att förenkla arbetssätt för avtalsuppföljning
identifiera besparingspotentialer samt göra analyser av besparingar och kvalitetseffekter av gjorda upphandlingar
stötta leverantörsstyrningsprocessen genom uppföljning och utvärdering av leveransdata (t.ex. pris- och mängdavvikelser), uppföljning och kontroll av inköpsvolymer
utbilda och informera interna och externa aktörer i frågor som rör avtalsuppföljninng
underhålla och utveckla strategier, riktlinjer, rutiner och processer som styr arbetet
löpande resultatrapportera och sammanställa rapporter och statistik
Vi erbjuder
Du kommer till en arbetsplats med god gemenskap och stolthet över vårt viktiga samhällsuppdrag. Idag har enheten sju kollegor med kompletterande kompetenser. Vi vågar prova nya arbetssätt tillsammans och hjälps åt att lyfta varandra och varandras arbete. Du ges mycket eget ansvar och möjlighet att påverka både arbete och din kompetensutveckling. Vi värnar om våra medarbetare och satsar på delaktighet och utveckling samt balans mellan arbete och fritid. Vi erbjuder bland annat friskvårdstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterdagsväxling och arbetar aktivt för att VA SYD ska upplevas som en mycket bra arbetsplats av våra medarbetare. Vi sitter i lokaler i centrala Malmö, nära centralstationen.
Vem är du?
Vi söker dig som motiveras av att skapa och upprätthålla goda relationer såväl internt med våra avtalsanvändare som externt med våra leverantörer. Du har ett affärsmässigt och analytiskt synsätt och en god förmåga att planera ditt arbete mot tydliga deadlines. Du är en god kommunikatör i såväl tal som i skrift, är resultatorienterad och löser problem som kan uppstå på vägen. Du står självklart bakom vår miljöidentitet och våra kärnvärden kvalitet, engagemang och lyhördhet.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har:
högskoleutbildning inom relevant område eller YH-utbildning inom inköp eller upphandling
några års erfarenhet som avtalscontroller i en liknanade roll
goda kunskaper i Microsoft Office
erfarenhet av LOU och/ eller LUF är meriternade
B-körkort är inte ett krav men underlättar när du behöver ta dig till våra anläggningar och entreprenader.
Välkommen med din ansökan!
Vilka är VA SYD?
VA SYD är en av Sveriges största VA- och avfallsorganisationer som storsatsar på hållbar avloppsrening och driver på miljösmarta lösningar i samhällsbygget. Inom branschen ska vi vara en av Europas modernaste och mest effektiva organisationer. Vår verksamhet är igång 24/7, har en halv miljon kunder och omsätter en miljard per år. Vi renar, kvalitetssäkrar och levererar dricksvatten och tar hand om det som spolas ner i våra avlopp för att vårda hav och vattendrag. Vi hanterar skyfall genom att skapa kreativa lösningar för vattnets väg och samlar in avfall för återvinning och återbruk. Vi motiverar och inspirerar våra kunder till att göra smarta miljöval.
Övrig information På VA SYD arbetar vi med en kompetensbaserad rekryteringsprocess. Det innebär att alla sökande bedöms utifrån samma kriterier och prioriterade kompetenser. Våra intervjuer fokuserar på de kompetenser som är viktiga för rollen, vilka inkluderar yrkesmässig erfarenhet, kunskap och beteenden. Vi har tagit bort det personliga brevet från vår process och ber dig istället att kortfattat motivera varför du söker jobbet och besvara några urvalsfrågor som utgår från kraven i rollen. På så sätt sparar vi både din och vår tid genom att det blir tydligt för dig vad du ska fokusera på, och vi kan matcha rätt kandidat för rollen och göra ett effektivt och rättvist urval.
VA SYD bedriver samhällsviktig verksamhet och ställer därför höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande hos våra medarbetare. En del av våra tjänster är säkerhetsklassade, det innebär att du som sökande eventuellt behöver gå igenom en säkerhetsprövning innan anställning enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585). Vissa av våra anställningar kan även innebära en krigsplacering.
På VA SYD arbetar vi med samverkan för ökad dialog och ett långsiktigt hållbart arbetsliv. Våra fackliga organisationers (Kommunal, Vision, Ledarna och SACO-förbunden) representanter når du via vår kundservice på 040-635 10 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos VA SYD samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Leif Ståhl
040-635 02 35
Lars-Fredrik Alingfeldt
040-635 0431
Anders Johnsson
040-635 0117
Benny Wraae
040-635 0598
Eva Kristensson
040 - 635 01 61
Mikael Areskoug
040-635 0278
Emil Pohl
040-635 0507
Enhetschef Jörgen Lindberg
040-6350424
Arbetsledare Jeanette Le Mahieu
040-635 0414
Avdelningschef Erling Midlöv
040-6350159