OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du att arbeta med affärsnära administration som kännetecknas av kvalitet och en hög servicenivå? Vill du vara en del av en stor koncern men samtidigt få fördelarna av att jobba i ett mindre och dynamiskt företag?
ICA Fastigheter är ett av Sveriges största fastighetsbolag inom detaljhandel. Vår övergripande uppgift är att säkra ICAs långsiktiga behov av rätt lokaler på rätt platser. När vi på ICA Fastigheter bygger butiker och utvecklar nya kvarter förändras platser och samhällen runt omkring. Vi skapar platser som gör skillnad. Tillsammans gör vi, dina 120 kollegor på ICA Fastigheter och 1 300 ICA-handlare varje dag lite enklare för många människor.
Till avdelningen Avtalsadministration söker vi nu en noggrann och strukturerad Avtalsekonom. Vi ansvarar för hyresadministration samt koordinering och bevakning av hyresavtal i egenägda fastigheter och inhyrda lokaler. För att möta den höga förändringstakten inom ICA Fastigheter och omvärlden arbetar vi ständigt med att förenkla och förbättra vardagen för oss och vår omgivning.
Vi erbjuder dig en central och viktig roll där du säkerställer att våra hyresavtal hanteras och aviseras på ett korrekt sätt. Du arbetar affärsnära och i samarbete med Avtalsansvariga, Förvaltare, Avdelningschefer och Affärsområdeschef.
Tjänsten är placerad på ICAs kontor i centrala Västerås och du kommer att ingå i ett team bestående av 10 personer. Det förekommer resor till övriga kontor inom landet där ICA Fastigheter finns representerade.
Arbetsuppgifter
* Handlägga och administrera hyresavtal i vårt hyresaviseringssystem
* Handlägga och bevaka avtalsundertecknande både digitalt och i pappersformat
* Kontering av hyresavier i vårt ekonomisystem
* Ekonomisk uppföljning av hyror inom eget ansvarsområde
* Ärendehantering och avstämningar tillsammans med Avtalsansvariga, Förvaltare och Avtalskoordinator
* Agera support och stöd för affärsområdet och bolaget i fastighetsadministrationsfrågor
* Delta och ta initiativ till avdelningens utveckling inom digitalisering
* Bidra till kontinuerlig förbättring av våra administrativa processer för att skapa möjligheter att möta den höga förändringstakten inom bolaget och omvärlden
* När utrymme ges även arbetsplatsfrågor samt andra för avdelningen förekommande arbetsuppgifter
Din profil
Vi söker dig som har minst 3 års arbetslivserfarenhet som hyresadministratör eller annan likvärdig erfarenhet från fastighetsbranschen. Du trivs i en administrativ roll med många kontaktytor och du bör ha lätt för att bygga goda relationer då rollen innebär samarbete och kontakt med övriga delar av bolaget och ICA Gruppen. Det är meriterande om du har kunskaper inom lokalhyresjuridik samt en för tjänsten relevant utbildning.
Som person är du självgående och bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du levererar alltid med noggrannhet och kvalitet. För att lyckas i rollen krävs det att du har en affärsmässighet i ditt tänk samt förmågan att hantera snabba förändringar. Vi har för närvarande en hög takt av utvecklings- och förbättringsprojekt framförallt inom systemstöd, digitalisering och automation och det är därför bra om du är en erfaren systemanvändare. Vi arbetar främst i Microsoft O365 samt fastighetssystemet Property Management. Flytande svenska i tal och skrift är ett krav.
Kontaktperson
Paulina Schönning, Chef Avtalsadministration
Tel: 072-220 13 43
Sista dag för ansökan
2020-04-22
Kontaktpersoner på detta företaget
ICA Gruppen
ICA Gruppen