Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Verksamhetsområdet för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.
Hos oss finns specialister inom alla delar av inköpsprocessen Vi är idag drygt 60 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer för enheterna avtal, upphandling och e-handel.
Rollen är placerad vid Avtalsenheten där vi har en prestigelös kultur med samverkan och erfarenhetsutbyte som en självklarhet. Vi är i nuläget totalt 22 personer på vår enhet i roller som avtalsförvaltare, metod- och analysstöd, kategoriledare, hållbarhetssamordnare och systemförvaltare.
Då vår verksamhet växer och uppdragen ökar behöver vi ytterligare en avtalsförvaltare, denna gång söker vi särskilt dig som har intresse för elmarknaden.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig
en utmanande roll med stort fokus på processutveckling och kommunikation
en plats bland engagerade och kunniga kollegor i en prestigelös kultur, där samverkan och erfarenhetsutbyte är en självklarhet
en aktivitetsbaserad arbetsplats i nyrenoverade lokaler vid Globen, nära tunnelbana och tvärbana
friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling
flexibel arbetstid, samt vinter- och sommararbetstid
god möjlighet att planera din tid utifrån förutsättningarna i pågående projekt
möjlighet att delvis arbeta hemifrån.
Vår chef Anna Birath beskriver jobbet så här:
”Som del av vårt team får du möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas centrum och det blir sällan långtråkigt, även om förändringsarbete i vår stora organisation kräver ett visst mått av uthållighet. Du har dagliga kontakter med kunder, kollegor och leverantörer. För mig är teamet otroligt viktigt. Tillsammans är vi alltid starkare."
Läs gärna mer om våra förmåner
Läs mer om hur det är att vara en del av Stockholms stad
Din roll
I rollen som avtalsförvaltare har du det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från implementering till avslut.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att du
proaktivt och kontinuerligt följer upp avtal som staden har med respektive leverantör
säkerställer att parterna följer avtalet och bidrar till kvalitetssäkrade leveranser
kommunicerar om avtalen med våra kunder i staden på ett målgruppsanpassat sätt
samarbetar tvärfunktionellt med kategoriledare, upphandlare och e-handelsansvariga
förhandlar
följer upp statistik
sköter administration.
Vår verksamhet är intäktsfinansierad. Det innebär att du fungerar som internkonsult och jobbar med kunder inom Stockholms stad. Du rapporterar direkt till din enhetschef.
Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som
har flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete som avtalsansvarig inom inköp eller försäljning
har arbetat enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) eller inom en på annat sätt starkt reglerad verksamhet
är bekväm i att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor
har intresse att framåt arbeta med avtal inom elförsörjning parallellt med avtal inom andra inköpskategorier
är van att använda it-baserade verktyg för upphandling, avtal och ärendehantering
har goda kunskaper i Office-paketet
är van att arbeta med stora datamängder
har en relevant eftergymnasial utbildning, eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
har god förmåga att formulera dig muntligt och skriftligt på svenska.
Det är meriterande om du har
erfarenhet som projektledare
god övergripande förståelse för hela inköpsprocessen.
För att trivas i rollen behöver du ha en god samarbetsförmåga. Du kommunicerar tydligt och stämmer av att budskapet når fram. Du ser till hela verksamhetens bästa. För att klara av rollen behöver du vara mål- och resultatorienterad vilket innebär att du planerar och driver ditt arbete på ett effektivt sätt samt kan anpassa din inriktning när förutsättningar ändras. Du är uthållig. Vidare är du utvecklingsinriktad och har modet att testa nya arbetssätt. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, engagemang och motivation för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Vi rekryterar utan personligt brev för att stärka fokus på kompetens och erfarenhet för denna roll. När du skickar in din ansökan får du svara på ett antal frågor. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna samt att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. När vi bedömer din ansökan utgår vi från ditt CV och de frågor som du har besvarat. Efter sista ansökningsdag går vi igenom alla ansökningar.
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande. Våra lokaler är tillgänglighetsanpassade.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.