Avtalsförvaltare till Den offentliga omställningsorganisationen

Avtalsförvaltare till Den offentliga omställningsorganisationen

Arbetsbeskrivning

Vi fortsätter växa! Vi söker dig som har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill vara med och utveckla vårt uppdrag.

Den offentliga omställningsorganisationen finns inom Kammarkollegiet. Vårt uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. I uppdraget ingår även att registrera omställningsorganisationer och att betala ut ersättning till arbetsgivare som finansierar registrerade omställningsorganisationer.

Den offentliga omställningsorganisationen erbjuder ett offentligt grundläggande omställnings- och kompetensstöd i form av vägledning, rådgivning och förstärkt stöd till personer utan kollektivavtal. Den offentliga omställningsorganisationen utfärdar även yttranden till personer utan kollektivavtal och egenföretagare som ansöker om omställningsstudiestöd hos CSN. Tjänsterna utförs av upphandlade ramavtalsleverantörer.

Verksamheten startade 2022 och är placerad i Kammarkollegiets nya aktivitetsbaserade lokaler i Karolinen i Karlstad.

Inom avdelningen finns det två enheter och en stab, tjänsten är placerad på Processtödsenheten. Enhetens uppdrag innefattar att leda och samordna utvecklingen av avdelningens arbetsflöden och systemstöd, avtalsuppföljning och kravställning på företagen som levererar tjänster till avdelningen. Enheten ansvarar också för förvaltning av verksamhetsdata, rapportering och analys av avdelningens eget arbete.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att förvalta och löpande följa upp våra upphandlade ramavtal gällande tjänster för omställnings- och kompetensstöd. Arbetet innebär kontakt med leverantörer och i vissa fall även med sökande av omställnings- och kompetensstöd. Du stödjer verksamheten i tillämpningen av ramavtalen och genomför löpande avtals- och leverantörsuppföljningar samt vidtar åtgärder vid behov. Du driver förstudiearbete inför kommande ramavtal och upphandlingsprojekt inom avdelningen. I tjänsten igår också att månadsvis sammanställa och rapportera de beslutade omställnings- och kompetensstödsinsatserna som genomförts.

Eftersom verksamheten befinner sig i ett utvecklingsskede innebär det att du kan vara med och påverka både din roll och utvecklingen av verksamheten. Det innebär även att du kan få stödja andra delar av verksamheten vid behov.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har:


• Relevant eftergymnasial utbildning alternativt erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• Kunskap om lagen om offentlig upphandling
• Erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning
• Erfarenhet av förvaltning av avtal
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

 Det är meriterande om du har erfarenhet från att:


• ha deltagit i offentlig upphandling som beställare
• ha använt sig av offentligt upphandlade ramavtal

Personliga egenskaper
Med den utvecklingstakt som präglar verksamheten ser vi att du i den här rollen behöver vara självgående, strukturerad och serviceinriktad. Du har lätt att skapa goda relationer internt och externt samt har mycket god samarbetsförmåga. Du kan förmedla komplexa uppgifter på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter den tillför verksamheten. Vi sätter kompetensen i fokus och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsidentitet och könsuttryck, etnisk och social tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsförmåga, sexuell läggning och ålder.

Mer information och ansökan
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Karlstad. Tillträde snarast (enligt överenskommelse).

I denna rekrytering vill vi att du bifogar ett CV men inget personligt brev. För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor i vårt rekryteringssystem. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.

Välkommen med din ansökan senast den 10 november 2024.

Kontaktpersoner
Helena Olsson, enhetschef, telefon 054-220 94 20.

Karin Edstrand, SACO-S, Karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Lisa Ericson, ST, lisa.ericsson@arvsfonden.se

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta victoria.karlsson.wigren@kammarkollegiet.se

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024

21 november 2024