OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Välkommen till oss
Verksamhetsområdet för upphandling och inköp har en viktig roll i stadens arbete med att använda offentlig upphandling som ett styrmedel för att driva samhällsutvecklingen i en hållbar riktning.
Hos oss finns specialister inom kategoristyrning, upphandling, avtalsförvaltning, e-handel och juridik. Vi är idag cirka 60 medarbetare inklusive verksamhetschef och enhetschefer för enheterna avtal, upphandling och e-handel.
Vi erbjuder
Som avtalsförvaltare hos oss får du en utvecklande roll med stort fokus på processutveckling och
kommunikation. Du arbetar tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Gruppen kännetecknas av en prestigelös kultur där samverkan och erfarenhetsutbyte är en självklarhet. Vi är totalt 21 medarbetare på vår enhet varav tolv jobbar som avtalsförvaltare. Tack vare en ökad efterfrågan på våran tjänster expanderar vi nu och söker fler talangfulla medarbetare till vår enhet.
Vår chef, Anna Birath beskriver jobbet så här: ”Som del av vårt team får du möjlighet att både utveckla och utvecklas. Det här är en roll där du ofta befinner dig i händelsernas centrum och det blir sällan långtråkigt, även om förändringsarbete i vår stora organisation kräver ett visst mått av uthållighet. Du kommer att ha dagliga kontakter med kunder, kollegor och leverantörer. För mig är teamet otroligt viktigt. Tillsammans är vi alltid starkare."
Vi erbjuder friskvårdsbidrag, semesterväxling, sommararbetstid och flexibel arbetstid. Hos oss kan du delvis arbeta på distans och får goda möjligheter att planera din tid med frihet under ansvar. I våra trevliga och nyrenoverade lokaler vid Globen har vi aktivitetsbaserade arbetsplatser. Läs mer här om Stockholms stads förmåner för medarbetare.
Din roll
Du har det övergripande ansvaret för avtalen inom ditt ansvarsområde genom hela processen från
implementering till avslut. Kärnan i uppdraget är att genom proaktiv och kontinuerlig uppföljning
säkerställa att parterna följer avtalet. Ditt dagliga arbete innehåller såväl förhandlingar och
kommunikation, som statistikuppföljning och administration. Du samarbetar tvärfunktionellt med
kategoriledare, upphandlare och e-handelsansvariga. Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad
verksamhet vilket betyder att du också fungerar som internkonsult. Våra kunder finns på olika nivåer inom hela staden, så målgruppsanpassad och löpande kommunikation kring avtalen är därför ett viktigt verktyg i ditt arbete.
Din kompetens och erfarenhet
Du är duktig på att driva, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och uthålligt sätt. Du är bekväm i uppgiften att tolka och vidareförmedla avtalsvillkor. Du agerar konsultmässigt i mötet med olika målgrupper och individer. Med det menar vi att du har lätt att anpassa ditt sätt och din
kommunikation till den du arbetar med. Du har ett starkt fokus på resultat, är utvecklingsinriktad och ser till hela organisationens bästa i agerande och beslut. Självklart har du god förmåga att samarbeta på ett förtroendeingivande sätt.
Vi söker dig som
• har flerårig och aktuell erfarenhet av självständigt arbete som avtalsansvarig inom inköp
eller försäljning
• har erfarenhet av att ha arbetat i enlighet med LOU eller erfarenhet av arbete inom en på annat sätt starkt reglerad verksamhet
• är van att använda IT-baserade verktyg för exempelvis upphandlingar, avtal och ärendehantering
• har goda kunskaper i Office-paketet
• har en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer likvärdig
• kommunicerar obehindrat på svenska i tal och i skrift.
Det är meriterande om du har
• projektledarerfarenhet
• god övergripande förståelse för hela inköpsprocessen
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, motivation och engagemang för tjänsten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
När du ansöker till tjänsten behöver du inte bifoga något personligt brev. Vi gör vårt urval baserat på ditt CV samt dina svar på urvalsfrågorna. Tänk därför på att besvara dem ärligt och konkret.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.
Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet samt interna konsulter som tillhandahåller stöd inom digitalisering, it & telefoni, rekrytering, samt, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.