Avtalsförvaltare/upphandlare till utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Avdelningen för ekonomi och styrning ansvarar för ekonomi, lokalfrågor, planerings- och uppföljningsprocessen, resursfördelning, internkontroll, upphandling, kostfrågor, säkerhet och nämndsekretariat.

Tjänsten som avtalsförvaltare/upphandlare ingår i avdelningen för ekonomi och styrning och tillhör planeringsenheten. Planeringsenheten består idag av en enhetschef och femton medarbetare varav två upphandlingssamordnare. I vårt uppdrag ingår att samordna och utveckla utbildningsförvaltningens planering och uppföljning, inom ramen för stadens integrerade ledningssystem (ILS), samt verka för en integrerad ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Vi ska vara ett utrednings- och analysstöd till övriga enheter i frågor som gäller ekonomistyrning. Enheten har ett samordnande och utvecklande uppdrag inom områdena intern kontroll, kost och skolmåltid, säkerhet och trygghet samt upphandling och inköp. 

Vi söker nu en ny kollega som vill arbeta som avtalsförvaltare/upphandlare.

Arbetsbeskrivning

Som avtalsförvaltare/upphandlare har du en nyckelroll i avtalsuppföljning och upphandlingar på förvaltningen. Du ansvarar för uppföljning och kontroll av avtal, och analys av avtalstrohet av förvaltningens större avtal. Ditt arbete som avtalsförvaltare/avtalscontroller kommer ligga till grund för utformningen av förvaltningens planerade upphandlingar. I tjänsten ingår att ekonomiskt följa upp, analysera och rapportera utfall av utbildningsförvaltningens större avtal.

Du kommer också arbeta med planering och genomförande av upphandlingar med skiftande komplexitet inom olika varu- och tjänstekategorier samt entreprenader.

Som sakkunnig ger du rådgivning till förvaltningens chefer och andra i upphandlingsfrågor. Du ansvarar för att de upphandlingar som görs sker i enlighet med lagar, regler och vår upphandlingspolicy samt att de genomförs på ett affärsmässigt och professionellt sätt.

I rollen ingår att bidra till verksamhetsutveckling och att utbilda i frågor som rör upphandling, avrop och inköp. Du bidrar till att utveckla processer, rutiner, mallar och dokument samt deltar aktivt i utvecklingen av gemensamma arbetsmetoder.  

Kvalifikationer

Vi vill att du som söker har:

- För tjänsten relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller juridik
- Flerårig arbetslivserfarenhet av liknande arbete med självständigt ansvar för avtalsuppföljning och upphandlingar
- Erfarenhet av arbete enligt LOU och mycket goda kunskaper om LOU
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- Goda kunskaper i Office-paketet samt mycket goda kunskaper i excel



Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete i offentlig verksamhet, företrädesvis inom kommunal verksamhet
- Erfarenhet av arbete i Agresso 
- Eftergymnasial YH-utbildning med inriktning mot upphandling och/eller ekonomi

Vid intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande kompetenser: Det är avgörande att du är självgående, noggrann, strukturerad och kan planera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med att jobba på egen hand samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Du har god förståelse för numeriska underlag. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar och väger samman komplex information vid olika typer av hänsynstagande. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor och ser på sakers långsiktiga betydelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt

För denna tjänst kan 6 månaders provanställning komma att tillämpas

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Dahl, HR-konsult
08-508 117 38, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Elin Brunell, Enhetschef
elin.brunell@stockholm.se
Jessica Colbro, HR-konsult
08-50811737
Gunilla Axenbo, Enhetschef ekonomi
08-508 339 58
Cecilia Svensson, HR-konsult
08-508 117 32, cecilia.hr.svensson@stockholm.se
Ariane Andersson, Enhetschef
08-508 33 277
Anna Nordahl, HR-konsult
08-508 11 734
Anna Nordahl, HR-konsult
0850811734
Ariane Andersson, Enhetschef
0850833277
Petrus Potrus, HR-konsult
petrus.potrus@stockholm.se

Sammanfattning

Besöksadress

Box 22049
None

Postadress

Box 22049
Stockholm, 10422

Liknande jobb


22 november 2024

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

Upphandlare/inköpsstrateg sökes till Ljusdals kommun

22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024