Avtalshandläggare

Arbetsbeskrivning

Allt vi gör, gör vi för Umeå

Våra energi-och kommunikationslösningar spelar stor roll i våra kunders vardag. Varje dag. Hos oss arbetar du med samhällsviktiga tjänster, där du är en del i utvecklingen av en hållbar region. Vi erbjuder dig en varierad yrkesroll, där du får goda möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med oss. Samtidigt som du kan bibehålla balansen mellan arbete och fritid. Självklart ingår en rad förmåner, med fokus på att du ska må bra.

Din roll:

Som Avtalshandläggare kommer vanligt förekommande arbetsuppgifter att vara:

- Granskning och hantering av servituts- och rättighetsfrågor för befintliga distributionsnät.

- Stödja projektledare i att upprätta markavtal.

- Retroaktivt upprätta nya servitutsavtal när rättigheter saknas, inklusive sammanställning och distribution till berörda markägare.

- Ansvara för att upprätthålla register över utgående avtal och hantera inkommande svar.

- Diarieföring av utgående avtal och övrig korrespondens.

- Erbjuda rådgivning och support till berörda markägare.

- Utvärdera och revidera servitutsavtal som kan ogiltigförklaras när de ersätts av nya ledningar och servitutsavtal.

- Samordning av markrelaterade frågor inom hela distributionsnätverket.

Över tid kommer även du hantera tillstånd från kommun och länsstyrelse så som strandskyddsdispenser, bygglov, rivningstillstånd, tillstånd för intrång i natur-/kulturreservat och vattenverksamhet.

Största delen av arbetet utförs på kontoret men besök hos kommunen och hos andra intressenter förekommer också. Vi jobbar tätt tillsammans i gruppen och har många samarbeten inom företaget. En stor del av arbetet består av detektivarbete där man får leta i arkivet efter korrekt dokumentation.

För att lyckas i rollen har du:

- Gymnasieexamen.

- Goda kunskaper i svenska och engelska.

- B-körkort.

Meriterande:

- Erfarenhet från arbete med markrättigheter.

- Arbetat med tillståndsfrågor eller liknande.

- Erfarenhet av digitala kartsystem.

- Kunskap inom Offentlighets- och sekretesslagen.

Personliga egenskaper:

Som avtalshandläggare ser vi att du är strukturerad, självgående och ordningsam med en naturlig förmåga att skapa positiva kundrelationer. Din förmåga att förbli lugn och professionell i olika situationer med markägare är avgörande. För att trivas i rollen krävs ett stort tålamod och noggrannhet, intresse för ämnet och att du klarar av att strukturera ett komplext material. Arbetsområdet är under stor förändring vilket ställer krav på stor anpassningsförmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, likväl som på de sätt som du kan komplettera vårt befintliga team.

Välkommen med din ansökan senast: 2023-11-05

För mer information om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Anders Björklund, 070-633 27 67. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta Wilma Berglund, 076-315 05 51. Fackliga företrädare når du via vår växel, 090-16 00 00.

Som samhällsviktig verksamhet är det viktigt för oss med en trygg arbetsmiljö för våra medarbetare samt att våra tillgångar och information är skyddade. Som ett led i vårt systematiska säkerhetsarbete genomför vi därför en bakgrundskontroll på slutkandidaten för den här tjänsten.

Vi undanber oss samtal från säljare av rekryterings- och annonslösningar. Vi har gjort vårt val av kanaler.

På jobb.umeaenergi.se kan du läsa mer om våra drivkrafter och utmaningar, samt ta del av några av våra medarbetares vardag.

Kontaktpersoner på detta företaget

inga-lill.sandberg@umeaenergi.se

Inga-Lill Sandberg

Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Elizabeth Eriksson
090-16 03 98
Inga-Lill Sandberg
070 560 12 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Energi
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Besöksadress

Storgatan 34, Umeå
None

Postadress

Storgatan 34
Umeå, 90105

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024