Avtalshandläggare förvaltning till Svenska Kraftnät

Avtalshandläggare förvaltning till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Avtalshandläggare till ett längre konsultuppdrag hos Svenska Kraftnät.



Dina arbetsuppgifter
Svenska Kraftnät behöver utökade resurser för avtalsförvaltning, dels avseende förvaltningen av nu aktuellt inflöde av stationsavtal och dels hanteringen av den ökande tillströmningen av nya avtalstyper. Avdelningen ansvarar för såväl den operativa som den strategiska förvaltningen av Svenska kraftnäts anläggningar (det vill säga stationer, luftledningar, ledningsgator, kablar och opto med tillhörande dokumentation och tekniska data).

- Administrera framtagandet av nya stationsavtal samt ändring av befintliga stationsavtal.
- Bistå vid säkerställandet av avtalens ekonomiska, juridiska och tekniska riktighet.
- Administrera och följa upp elavtal.
- Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader relaterade till avtal som faktureras Svenska Kraftnät och som Svenska Kraftnät fakturerar motpart.
- Vid utgång av nuvarande elavtal - bistå vid framtagandet av nya elavtal enligt upphandlingsprocess.
- Bistå administrativt vid försäljning av anläggningar.
- Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring administrativa avtalsfrågor.


Detta är ett konsultuppdrag vilket betyder att du blir anställd hos oss på Snille. Uppdragsperiod: 01-dec-2021 - 30-nov-2023. Uppdragets omfattning beräknas till 100%. Placering Sundbyberg.

Din profil
Krav

- Minst gymnasieutbildning alternativt YH/KY-utbildning inom avtalsadministration/avtalsförvaltning.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som avtalshandläggare.
- Minst tre års erfarenhet av fakturering och ekonomisk administration.
- Kunna behärska svenska språket flytande i tal och skrift.


Meriterande

- Minst två års arbetslivserfarenhet av avtalsadministration inklusive avtalsskrivande.
- Minst två års arbetslivserfarenhet av energi- eller byggbranschen.
- Minst två års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem i statlig verksamhet för registrering av handlingar och avtal.


Önskade personliga egenskaper

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Nyfiken, orädd och med intresse för att utveckla sig själv och andra
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


Om företaget
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Om Snille
Snille bemanning är nischade mot tekniksektorn och har sedan 2005 arbetat med rekrytering och konsultuthyrning av juniora och seniora kollegor i alla delar av teknikbranschen. Eftersom vi på Snille har teknisk bakgrund har vi goda förutsättningar att förstå våra kunders behov och våra kandidaters efterfrågningar. Vi hjälper individer och ingenjörsföretag att utvecklas och växa!

Låter det intressant?
Då är du välkommen att söka tjänsten via formuläret nedan! Sista ansökningsdag är 21 Oktober, men notera att vi behandlar ansökningarna löpande och tillsättning kan därför komma att ske innan annonsperiodens slut. Vid frågor skicka ett mail till info@snillebemanning.se. Vänligen observera att du inte kan göra en ansökan via mail.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Snille Bemanning
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024