Avtalshandläggare till energibolag, Stockholm

Avtalshandläggare till energibolag, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 2 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden behöver utökade resurser för avtalsförvaltning, dels avseende förvaltningen av nu aktuellt inflöde av stationsavtal och dels hanteringen av den ökande tillströmningen av nya avtalstyper.

Uppdragsbeskrivning

Uppdraget innebär att bistå avtalsförvaltare med administrationen kring upprättandet av nya avtal, ändring av befintliga avtal samt granskning av nuvarande avtal. Det innebär även handläggning av elavtal. Uppdraget går också ut på att gemensamt med avtalsförvaltare ansvara för säkerställandet av ekonomisk, juridisk och teknisk riktighet av stationsavtalen.

Organisationen är i en expansiv fas, vilket i framtiden kan innebära förvaltning även av andra avtalstyper.

Rollen som avtalshandläggare innebär att:

- Administrera framtagandet av nya stationsavtal samt ändring av befintliga stationsavtal.
- Bistå vid säkerställandet av avtalens ekonomiska, juridiska och tekniska riktighet.
- Administrera och följa upp elavtal.
- Bedöma riktigheten/avvikelser i de kostnader relaterade till avtal som faktureras.
- Vid utgång av nuvarande elavtal - bistå vid framtagandet av nya elavtal enligt upphandlingsprocess.
- Bistå administrativt vid försäljning av anläggningar.
- Vara kontaktperson till motparter samt även interna kontakter kring administrativa avtalsfrågor.
- Rollen innebär många kontaktytor internt - exempelvis juridik, ekonomi, projekt, underhåll samt även externa kontakter.
- Rollen innebär även att stödja avtalsförvaltare med ekonomisk rapportering (prognos och budget) samt fakturering härrörande avtal.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst gymnasieutbildning alternativt YH/KY-utbildning inom avtalsadministration/avtalsförvaltning.
- Minst fem års arbetslivserfarenhet som avtalshandläggare.
- Minst tre års erfarenhet av fakturering och ekonomisk administration.
- Kunna behärska svenska språket flytande i tal och skrift.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst två års arbetslivserfarenhet av avtalsadministration inklusive avtalsskrivande.
- Minst två års arbetslivserfarenhet av energi- eller byggbranschen.
- Minst två års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem i statlig verksamhet för registrering av handlingar och avtal.


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Nyfiken, orädd och med intresse för att utveckla sig själv och andra
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 oktober 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


21 november 2024