Avtalshandläggare/administratör- konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Uppdragsperiod: 01-jan-2022 - 01-jan-2024 med möjlighet till förlängning

Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Uppdragsbeskrivning

Avtalsadministratören bereder intentions- och anslutningsavtal som ska tecknas med externa parter, t.ex. anslutande elnätföretag. Anslutningsavtal tecknas på uppdrag av flera enheter på Svenska kraftnät. Tjänsten som handläggare för anslutningsavtal innebär en administrativ och sammanhållande roll för beredning, tecknande och förvaltning av anslutningsavtalen.

Avtalsadministratören ansvarar för att koordinera och driva arbetet framåt i samarbete med sakkunniga medarbetare från andra enheter på Svenska kraftnät samt med externa parter.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Arbetsuppgifter

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att:

- Initiera avtalsarbetet, ha det övergripande ansvaret fram till att anslutningsavtalet är tecknat samt därefter uppdatera stödsystem.
- Informera och kommunicera med extern part
- Formulera avtalets specifika innehåll, exempelvis såsom allmän beskrivning, volym effekt, tidplan, tekniska prestanda etc.
- Tillse att generella principer för anslutningsavtal efterlevs.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs med anledning av att konsulten kan komma i kontakt med hemliga uppgifter (t.ex. sitta med på möten).

Placering

Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg

Omfattning

Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden.

Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.

Ansökan Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 0705-86 93 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 oktober 2021

Liknande jobb


Ekonom- och Administrationskoordinator Stockholm

Ekonom- och Administrationskoordinator Stockholm

12 september 2024

Ekonom till Hammaröbostäder

Ekonom till Hammaröbostäder

10 september 2024

30 augusti 2024

Svenska barnboksinstitutet söker en ekonom

Svenska barnboksinstitutet söker en ekonom

21 augusti 2024