Avtalshandläggare/Samordnare för konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en Avtalshandläggare/Samordnare till ett konsultuppdrag hos vår kundinom infrastruktur.Uppdraget är på heltid och förväntas starta den16-sep-2024 och pågå t.o.m. 30-sep-2026, med möjlighet till förlängning.
Om uppdragetUppdraget omfattar en central roll i ett av vår kunds pågående projekt. Som konsult förväntas du stötta gruppens projektchef, biträdande projektchef samt projektledare.Hos vår kund finns bland annat både juridisk, ekonomisk och teknisk kompetens. Avtalshandläggarens ansvar är bland annat att initiera, driva samt samordna avtalsarbetet och samtliga projektinom programmet. Avtalshandläggaren/-samordnaren är ansvarig för, och leder arbetet med, de avtal som behöver tas fram med Stockholm stad och berörda fastighetsägare/exploatörer i samband med ett ombyggnationsprojekt, både vad gäller tillfälliga och permanenta lösningar samt uppföljning/tillägg av redan tecknade avtal mellan parterna. Vid sådant fall att vår kunds egna arbeten genererar behov av avtal gentemot externa parter såsom mark- och fastighetsägare, lokalhyresgäster m fl. kopplat till ombyggnationen ansvarar även konsulten för detta. Handläggning/förhandling av entreprenadkontrakt ingår ej.Avtalshandläggaren ska även bistå med kunskap vad gäller fastighetsfrågor kopplat till framtida överlåtelse av 2- och 3D-fastighet för bussterminal.Hos vår kundfinns det i dagslägetkunniga medarbetareinom avtal, teknik mm, och konsultensroll handlar mycket att driva och samordna avtalsfrågorna.I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att:• Planera och upprätta strategier för avtalsarbetet• Identifiera behov av avtal i samråd med projektledare och programledare• Ansvara för och leda arbetet med att ta fram avtal med externa parter såsom kommuner, mark- och fastighetsägare, lokalhyresgäster. Exempel är genomförandeavtal, nyttjanderättsavtal, planavtal, servitutsavtal, drift- och underhållsavtal och intrångsavtal• Samordna avtal och avtalsarbetet inom programmet • Utreda och föreslå fastighetsrättsliga gränssnitt gentemot angränsande anläggningar• Samordna och ansvara för att avtal granskas enligt programmets och vår kunds gällande rutiner• Bevaka giltighet på gällande avtal och ansvara för eventuell förlängning och tilläggsavtal• Vara programmets kontaktperson gentemot avtalsparter och internt inom avdelningen och strategisk utveckling• Kalla till och leda erforderliga möten med avtalsparter• Tillse att relevant dokumentation hanteras enligt programmets och vår kunds gällande rutin för dokumenthantering• Representera vår kundoch programmet i kontakt med olika externa parter och aktörer, såsom myndigheter, leverantörer och entreprenörer• Arbeta i enlighet med vår kundsstyrande dokumentÖvrigt:Start:16-sep-2024Slut:30-sep-2026Omfattning: Heltid 40h/veckaPlacering:Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontoret i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande
Om digProjektet omsätter flera miljarder vilket ställer höga krav på din kompetens och erfarenhet inom byggbranschen. Det krävs en hög kompetens inom administration och att visualisera komplexa frågor på ett lättförståeligt sätt. Du måste ha en noggrann inställning för att följa uppsatta processer.Obligatoriska krav:
Utbildning som civilingenjör inom lantemäteri eller juristexsamen
Minst 8 års erfarenhet avuppdrag inom fastighetsrätt
Minst 8 års erfarenhet av att havarit ansvarig för hantering av avstalsfrågor inom fastighetsrätt
Erfarenhet av att ha ansvarat för avtalstolkning gällande genomgörandefrågor och gränsdragning i anläggningar eller fastigheter med minst 3 ägare
Erfarenhet av att ha ansvarat för att ta fram driftsavtal i minst 3 uppdrag gällande gemensamma anläggingar
Erfarenhet av att iminst 3 uppdrag hanterat frågor kring 3d-fastighetsbildning
Erfarenhet avatt i minst 1 uppdrag ansvarat för bildande av servitut samt överföring av fastighetstillbehör

Meriterande krav:
Erfarenhet avarbete med driftsavtal med kommersiella aktörer
Erfarenhet avarbete med avtalsfrågor inom infrastruktutprojekt större än 2 miljarder
Arbetat inom offentlig förvalting

AnsökanLåter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 070-499 38 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2024
  • Ansök senast: 10 september 2024

Liknande jobb


6 februari 2023

6 februari 2023

6 februari 2023

Projektledare Exploatering

Projektledare Exploatering

2 februari 2023