OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en koordinator som kommer har en samordnande roll och arbeta med flertalet Ramavtal! Ta chansen till en varierande och utvecklande roll.
Om uppdraget
Vår kund sitter på Södermalm i Stockholm och är en förvaltning som går under Sveriges Kommuner och Regioner. De arbetar med flertalet Ramavtal inom den offentliga sektorn och arbetar för att göra processen enkel och smidig för alla berörda parter genom bland annat digitalisering och att ständigt försöka effektivisera processer.
Uppdraget är på heltid 100% och vi ser gärna att du kan påbörja uppdraget omgående och sedan kommer det pågå till och med 30 juni 2024.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som avtalskoordinator kommer du vara behjälplig med att hantera förändringar i kundens avtal under avtalstiden. Detta kan bland annat vara ersättningsprodukter och prisjusteringar. För detta är det viktigt att kunna bygga upp en bra relation med olika leverantörer och bevara en god denna relation över tid.
Arbetet med avtalshantering förutsätter viss kunskap i avtalsrättsliga frågor då du kan komma att göra enklare juridiska analyser och tolka avtal. Att kunna arbeta noggrant samt hantera större mängder data i Excel-format är viktigt för rollen då det finns många artiklar i upphandlat sortiment. Du kommer även göra uppföljning av rapportering från leverantör, ansvara och driva en god avtalsimplementation ihop med kategoriansvarig. Utöver detta kan du komma att hantera och följa upp avvikelser samt genomföra sanktioner.
Exempel på arbetsuppgifter kopplat till att upprätta och följa upp en förvaltningsplan är:
- hantera avtalstider
- hantera påminnelser
- hantera sortiment
- villkor
- optioner
- hantera pris
Dina kvalifikationer
- Relevant eftergymnasial utbildning
- Förståelse för exempelvis Index, FFU, ESPD, LOU, DIS, förstudie, annonsering och utvärderingsmodeller
- God IT-kunskap
- Kunskap om upphandlingar, ekonomiska nyckeltal och juridisk text.
- God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter
- God projektledningsförmåga
- God kunskap inom Office-paketet
Meriterande
- Avancerade Excel-kunskaper
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2023-10-27
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg, annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson