OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-10-13.
Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande, gränsöverskridande verksamhet. Rankat som ett av världens 200 främsta lärosäten är Stockholms universitet ledande inom forskning och utbildning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Universitetet har mer än 5 500 medarbetare och drygt 29 400 helårsstudenter som verkar i en unik miljö i nationalstadsparken.
Fastighetsavdelningen är en avdelning inom universitetsförvaltningen med ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder med tillhörande service. Vid avdelningen arbetar cirka 70 personer med frågor som rör till exempel lokal- och bostadsförsörjning, säkerhet, fysisk arbetsmiljö och servicetjänster såsom exempelvis lokalvård, post och gods, konferenssamordning, central tentamensservice och servicecenter.
Nu söker vi en avtalssamordnare till driftsfunktionen vid Fastighetsavdelningen.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats med varierande arbetsuppgifter.
Välkommen att jobba hos oss!
Arbetsuppgifter
I din roll som avtalssamordnare kommer du huvudsakligen att arbeta som stöd till gruppchefen och teamet av avtalsförvaltare inom driftsfunktionen vid Fastighetsavdelningen, sektionen för universitetsservice. Driftgruppens huvudsakliga uppdrag är att, i nära samarbete med upphandlade leverantörer, förvalta ramavtal för servicetjänster såsom lokalvård, post/gods, återvinning, växtinredning med flera, samt att delta i upphandlingsförfaranden. Din primära arbetsuppgift blir att samordna avtal och upphandlingar, samt att förbereda och planera kommande upphandlingar inom driftsfunktionen. Du kommer att vara delaktig i framtagning av förfrågningsunderlag och kravspecifikationer inför upphandlingar, samt administrera och samordna de avtal som förvaltas inom sektionen. Du kommer även att agera som avtalsförvaltare för vissa servicefunktioner inom vår portfölj. Även andra administrativa uppgifter inom sektionen kan förekomma.
Rollen kräver en aktiv delaktighet för att säkerställa att alla upphandlingar sker i enlighet med gällande lagstiftning, interna riktlinjer och AFF-avtalssystem.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom upphandling eller annan kompetens som vi bedömer likvärdig. Du har god kunskap om Lagen om offentlig upphandling (LOU) och har erfarenhet av upphandlingar och inköp inom offentlig sektor. För att lyckas i rollen som upphandlings-/avtalssamordnare hos oss är det viktigt att du har ett starkt intresse för upphandling, tjänsteutveckling och kontinuerlig förbättring av servicefunktioner. Rollen kräver att du kan arbeta både självständigt och i team med avtalsförvaltare och upphandlare, samt att du aktivt bidrar till verksamhetens utveckling. Du delar gärna med dig av din kompetens och erfarenhet och har förmågan att skapa och upprätthålla goda relationer, både internt på Fastighetsavdelningen och externt med andra avdelningar och institutioner på SU och våra leverantörer.
För att trivas i denna roll tror vi att du:
• Är flexibel och har förmågan att snabbt byta mellan olika arbetsuppgifter och prioritera om vid behov.
• Har förmågan att anpassa ditt arbetstempo, både under intensiva perioder och när arbetet är lugnare.
• Är lösningsorienterad och kan tänka kritiskt för att lösa komplexa problem.
• Trivs med att arbeta både självständigt och i team, och har en stark samarbetsförmåga.
Vi söker dig som:
• Har flera års erfarenhet av upphandlingar och tjänsteutveckling inom service, gärna med särskild inriktning på drift och underhåll.
• Har analytisk förmåga.
• Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, både i tal och skrift, och kan anpassa din kommunikation efter olika målgrupper.
• Är en van användare av Officepaketet, särskilt Excel, och har lätt för att lära dig och använda nya IT-system och verktyg.
Det är meriterande om du:
• Har tidigare arbetat med liknande frågor på en annan statlig myndighet eller lärosäte, vilket ger dig en god förståelse för de specifika utmaningar som finns inom offentlig sektor.
• Har tidigare arbetat med AFF-avtalssystem.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av gruppchef Brian Baskin, tfn 08 – 1207 6786, brian.baskin@su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.