Avtalssekreterare till Förebyggande Vuxen

Avtalssekreterare till Förebyggande Vuxen

Arbetsbeskrivning

Botkyrka kommun är den femte största kommunen i Stockholms län och består av kommundelarna Alby, Fittja, Hallunda-Norsborg, Tullinge, Tumba och Vårsta-Grödinge. Botkyrka kommun har cirka 95 000 invånare och cirka 6 400 medarbetare.


Socialförvaltningen ger stöd till Botkyrkaborna och ansvarar för myndighetsutövning, i första hand enligt socialtjänstlagen. Stödet är både för individ och närstående. Socialförvaltningen har ett särskilt ansvar för barn, unga och vuxna i behov av stöd enligt sociallagstiftningen. Vi är ungefär 500 medarbetare som med styrkebaserade arbetssätt ger stöd till Botkyrkaborna på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.



Tjänsten och arbetsuppgifterna
Vill du ha ett arbete där du kan göra skillnad i människors liv och där du får möjlighet till att utvecklas i din yrkesroll? Då är du varmt välkommen till Botkyrka kommun! Vi söker nu en avtalssekreterare inom socialförvaltningen.

Hos oss arbetar du nära medborgarna och ges möjlighet till ett varierat arbete där du får möjlighet att påverka och utveckla ditt arbete.

Vårt arbete präglas av alla människors lika värde. Vi försöker alltid göra vårt bästa och utgår från människors egen förmåga att ta eget ansvar på ett jämlikt, rättvist och tryggt sätt.

Arbetsuppgifter
Avtalssekreteraren ansvarar för att ta emot beställningar, hitta insats/placering enligt beställning och förmedla dessa till ansvarig handläggare, vid inköp utanför ramavtal registrera direktupphandling och vid behov skriva placeringsavtal och registrera dessa i procapita
Avtalssekreteraren ansvarar för alla lägenheter som förmedlas via Botkyrkabyggen och övriga bostadsbolag och fördelar dessa enligt gällande rutin.
Det är avtalssekreterarna som har hand om kön till lägenheterna och som hör av sig till berörd handläggare när dennes klient blir aktuell för ett boende.
Vid inflytt ordnar avtalssekreteraren så att klienten får relevant information exempelvis gällande besittningsskydd, hyresavier och särskilda villkor. Samt praktisk hjälp med elavtal, hemförsäkring, tecknande av elavtal och flyttanmälan.
Avtalssekreterarna har även hand om hyresavtal, nycklar, besiktningsprotokoll, planritningar mm.
Avtalssekreterarens ansvarar för genomgång av restlängden.
Avtalssekreteraren ansvarar även för det administrativa arbetet kring konverteringar (omvandling till förstahandskontrakt)

Avtalssekreteraren har beredskap för att ta emot och hantera inkommande uppdrag via jourtelefon eller procapita. Detta gäller uppdrag avseende:
• Extern öppenvård som antingen köps in via ramavtal eller direktupphandlas.
• Placeringar i form av HVB-hem, olika boenden både internt och externt, egna jourhem och köpt jour eller familjehemsvård via ramavtal eller direktupphandling.
• Placeringar på internt tillfälligt boende.

Vi erbjuder dig
Enheten förebyggande vuxen består av enhetschef, budget och skuldrådgivare, integrationshandläggare, förebyggande handläggare och avtalssekreterare. Botkyrka kommun erbjuder friskvårdspeng och cykelbidrag. I kommunen används årsarbetstid och semesterdagstillägg kan bytas mot extra ledighet. Vi har goda förutsättningar för distansarbete och stor frihet under ansvar.

Vårt kontor finns i Tumba, ca 5–10 minuters promenad från pendeltågsstationen.

Du som söker till oss
För denna tjänst söker vi en person med följande kvalifikationer:

- Du har en socionomexamen eller en examen i beteendevetenskap, alternativt en liknande utbildning som arbetsgivaren ser som likgiltig.
- Du har mycket god datorvana.


Vi ser det som meriterande att du har tidigare erfarenhet av placeringar för vuxna och barn. Du har gärna ett B-körkort.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom socialtjänsten. Goda kunskaper inom excel samt tidigare erfarenhet av arbete med systemet Procapita är även meriterande.

Rollen som avtalssekreterare ställer krav på att du är flexibel och lätt kan förhålla dig till omständigheter samt att du kan agera effektivt även när förutsättningarna förändras.
Du förväntas ha stor förmåga att arbeta med mycket struktur och systematik. Arbetet som avtalssekreterare bygger på att kunna hantera samt ha kontroll på bl.a. kölistor och se dessa som en viktig funktion i arbetet för att lyckas. Rollen kräver att du kan arbeta självgående. Att samverka med andra är för dig en självklar del av rollen och du är ansiktet utåt när det gäller socialförvaltningens boendeformer. Du behöver ha ett serviceinriktat förhållningssätt och har gärna erfarenhet inom kommunikation.

Detta är en tillsvidareanställning där en sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. 

Välkommen in med din ansökan!



Om oss

Botkyrka är en kommun full av kontraster där storstadens förortsmiljö möter landsbygdens skogar, ängar, sjöar och havskust. I vår kommun talas ungefär 100 olika språk och här lever människor med bakgrund från världens alla hörn.


Vi strävar efter att Botkyrkaborna ska vara delaktiga i kommunens utveckling och det är deras behov, rättigheter och förutsättningar som leder oss i arbetet. Vi har medborgarens fokus i allt vi gör.


Vi är öppna, ansvarstagande, modiga och energiska och letar alltid efter nya kollegor som vill vara med och skapa framtidens Botkyrka. Vi erbjuder en inspirerande arbetsplats full av möjligheter där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för en hållbar framtid.


Är du vår nästa kollega? Välkommen till kommunen som är långt ifrån lagom!


Övrig information

Du som medarbetare är det viktigaste vi har för att vi ska kunna utföra vårt uppdrag. Vi erbjuder därför en rad förmåner utöver den individuella lönen - för ett hållbart arbetsliv. Läs mer här: https://www.botkyrka.se/jobb-och-vuxenutbildning/jobba-hos-oss/vart-arbetsgivarerbjudande


Botkyrka kommun har beslutat att blivande medarbetare som kommer i kontakt med barn eller ungdomar eller barn under 18 år i verksamhet inom ramen för 9 § LSS ska visa utdrag ur belastningsregistret. Det gäller även för medarbetare inom gymnasieskolan, kultur- och fritidsverksamhet, hemtjänst, personlig assistans, servicehus samt vård- och omsorgsboende.


Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och därmed motverka diskriminering. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och undanber oss kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Anneth Löfgren
0853061916
SSR Kicki Nikoloulia
08-53062197
chef, Stöd- och Utvecklingseneheten Sara Hellblom Gustafsson
08-530 623 20
Chef Stöd- och utvecklingsenheten Sara Hellblom Gustafsson
070-886 13 33
HR-koordinator Jenny Bruhn
070-183 64 97
Enhetschef Katarina Lindström
0701826137

Sammanfattning

Besöksadress

14785 TUMBA
None

Postadress

Munkhättevägen 45
TUMBA, 14785

Liknande jobb


20 december 2024

Socialsekreterare inom vuxen

20 december 2024

20 december 2024

Socialsekreterare till Barn och unga

Socialsekreterare till Barn och unga

19 december 2024